studio shania Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 hej alihoppa jag undrar om någon kan hjälpa mij att sätta igång min Symphonic choir ihop med Wordbuilder .. jag får ingen kontakt mellan de jag anvånder pc doul core 2.4 3 GB minne Cubase SX3.2 🙂
Memphis Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 (redigerat) Jag tvivlar på att du kommer få svar här på just den frågan då väldigt få här har den pluggen. Men kanske. Om inte så skulle jag rekomendera dig till till deras egna forum. http://www.soundsonline-forums.com/index.php Finns en hel avdelning för bara det längst ner på sidan. Kolla först igenom sidorna med trådar där och leta efter liknande trådar. Har sätt många som haft problem med att få igång Wordbuildern med SChoirs. Om du inte hittar så får du starta en tråd, om inga svarar eller kan hjälpa dig får du lämna in en "support-ticket" så kollar deras support på det. Lycka till! Mvh Memphis Redigerat 29 mars 2009 av Memphis
DieHard (oregistrerad) Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 Om jag inte minns fel har sound on sound lite instruktionsvideos till den pluggen.
Memphis Postat 29 mars 2009 Postat 29 mars 2009 (redigerat) Ja, lite googlande visar att dom gjort artikel om det. Skulle tipsa om att läsa igenom det och kolla ifall du gjort så som de förklarar för att få igång allt. SOS vet vad dom pysslar med så att säga. http://www.soundonsound.com/sos/nov05/arti...ewsymphonic.htm Bra tips DieHard! Edit. Jaha, du skrev videos.. 🙂 Det har dom säkert också. Google it! Men jag skulle tro att artikeln är mer omfattande och detaljerad. Redigerat 29 mars 2009 av Memphis
Fredrika Postat 27 april 2009 Postat 27 april 2009 (redigerat) Först måste du välja File -> Key Commands i fältet Presets välj Clear All -> Tryck OK "Skapa" ett midispår. Välj WordBuilder som insert. Har du inte WordBuilder i valen över inserts, är Wordbuilder felinstallerad. Installera om i så fall. "Voice type" står det i WordBuilderljudvalsrutan. Ska du använda en soprankör, välj sopranos här! Sedan laddar du din Symphonic Choir. Eftersom du har kopplat bort alla kortkommandon kan du inte trycka F11! Sorry, du får använda musen till drop-downmenyerna. Du MÅSTE välja MULTIkör där det står NEW MULTI. Välj nu en soprankör som du hade tänkt (inte tenorkör som jag gjort i bilden -- kören ska ju matcha inställningen i wordbuildern). Du ser när den laddar att du laddar ett *.nkm (Native Kontakt Multi) istället för ett *.nki. Du måste välja ett *.nkm. Nu ser du en hel radda körelement i slotsen. Laddningen av körerna är klar. Nu kallar du fram Word Buildern som du har som insert och börjar skriva vad kören ska sjunga. De kan bara sjunga på engelska och latin. Du kan skriva in fonetisk skrift som göra att du kan härma andra språk också men de bryter ofta lite på någon dialekt, oftast engelsk, om du gör så. Men det är bara att prova sig fram. Redigerat 27 april 2009 av Fredrika
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.