Jump to content
Annons

Quantum Leap RA Play


Jossan

Recommended Posts

Är det någon som använder Quantum Leap RA Play och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag söker ett bra bibliotek med etniska instrument, främst blåsinstrument men även lite annat.

Det viktiga är att det finns många olika anslag och gärna fler samplingar för varje anslag/ton så att det låter realistiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag använder RA så gott som dagligen och njuter varenda minut. För (nästan) varje instrument finns flera olika samplade "versioner", dvs olika typer av sound. Under dessa menyer går det även att ställa in olika "fraser", tex slide up, slide down, vibrato, flutter etc. Utöver detta kan du ställa in delay, reverb och liknande vardagseffekter. Tyvärr har jag inte aktivt arbetat så mycket med blåsinstrumenten, utan mest med strängar (sitar o dyl) och klanginstrument (kalimba, xylofon o dyl). Just blås är alltid ett knepigt kapitel - oavsett plugg. Men eftersom det rör sig om samplade ljud tycker jag ändå att det låter förvånansvärt bra.

RA kostar en slant, men har man pengarna är det helt klart värt det. Lättarbetat och med låg inlärningströskel.

EDIT: Upptäckte nu tillägget PLAY i din fråga. Är det endast ett samplingsbibliotek eller? Kände i så fall inte till att det fanns fler versioner.

Redigerat av bettygoesagogo
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Upptäckte nu tillägget PLAY i din fråga. Är det endast ett samplingsbibliotek eller? Kände i så fall inte till att det fanns fler versioner.

PLAY är deras nya versioner av bibloteken. I just RA PLAY så är det fortfarande samma samplingar utan tillägg men en hel nya funktioner, gränssnitt och ljudmotor mm. Läs mer här: http://www.soundsonline-europe.com/Quantum...-pr-EW-181.html

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som använder Quantum Leap RA Play och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag söker ett bra bibliotek med etniska instrument, främst blåsinstrument men även lite annat.

Det viktiga är att det finns många olika anslag och gärna fler samplingar för varje anslag/ton så att det låter realistiskt.

Hej!

Jag kan bara instämma med föregående inlägg. Helschysst bibliotek. East-West har en marknadsposition och en stor och bred bas användare som jag tror de är måna om, jag tycker dock det är synd att deras bibliotek nu endast finns med deras egna spelare. Gjorde nyligen en tråkig erfarenhet: https://www.studio.se/index.php?showtopic=62833

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...