Micke H Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Hej KÀnns som jag vill frÄga detta innan jag provar sjÀlv... Jag har experimenterat lÀnge med min GT-8 med olika ljud och olika förstÀrkare. Jag tycker dock alltid, alltid, alltid att jag fÄr samma resultat sÄ fort jag höjer volymen till replokalsnivÄ - en elak diskant och nÄgonting vÀldigt digitalt över ljudet. En sak jag skulle vilka prova Àr att bli av med kaka pÄ kaka-effekten - dvs tvÄ preamps i rad. BÄde frÄn toppen pÄ min förstÀrkarhalvstack och frÄn GT-8an. Detta genom att koppla telesladd mellan GT-8ans output direkt in i lÄdan istÀllet. GÄr detta? Riskerar jag att förstöra nÄnting? TÀnker pÄ det hÀr med ohms och allt vad det heter... Tacksam för svar! /Micke
stegrarn Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Du kan inte koppla GT-8an direkt till lÄdan, den mÄste förstÀrkas pÄ nÄt sÀtt. Har du effektloop i din stÀrkare sÄ kör GT-8 i "return"-jacket sÄ gÄr den förbi preampen i förstÀrkaren..
Micke H Postat 4 mars 2009 TrÄdstartare Postat 4 mars 2009 Du kan inte koppla GT-8an direkt till lÄdan, den mÄste förstÀrkas pÄ nÄt sÀtt. Har du effektloop i din stÀrkare sÄ kör GT-8 i "return"-jacket sÄ gÄr den förbi preampen i förstÀrkaren.. Jag har tyvÀrr inget return-uttag pÄ min stÀrkare. Har ingen effektloop att anvÀnda mig utav.
stegrarn Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 DÄ kan det bli lite klurigt att fÄ signalen att gÄ opÄverkad genom utrustningen du har idag. Kolla om du kan hitta nÄt begagnat slutsteg av nÄt slag, dom Àr ju inte den hetaste produkten pÄ marknaden nu sÄ sÄna kan man hitta billigt lite överallt..
Anjou Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 SÀtt bypass pÄ amp-funktionen pÄ Gt-8 sÄ slipper du "kaka pÄ kaka". Om du Àr nöjd med soundet i din stÀrkare vill sÀga. Jag Àger ingen Gt 8 sjÀlv, men det vore konstigt om det inte gick att bypassa ampsimulatorn. Men du kanske redan provat detta??!! Mvh Erik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.