muscelito Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Hej! Är det nån som vet var man kan köpa ljudisolerade dörrar till sångbås?
Claes Holmerup Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Här finns i alla fall ett företag som gör sådana: http://www.privat.swedoor.se/index.asp?pag...reandsoundproof
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 sen finns det kali finns en schysst som heter kali-dörren. Ljudklass R´w 40 db. annars, kolla på byggåtervinningen i närheten av dig.
Audiorent Postat 30 november 2004 Postat 30 november 2004 Ljudklassade dörrar är ruskigt dyra och hur dyr dörr du än köper så få du till bättre dämpning med en dubbeldörr med helst mycket luft imellan (med andra ord en ljudsluss). Till min studio hittade jag ett antal begagnade semimassiva dörrblad med överfals för 200:-/st. Dessa byggde jag sen på med isolering (frigolit) samt en HDF-platta på båda sidor. Snickrade sen karmar som passade till. I och med överfalsen måste nu ljudet ta sig igenom två tätningslister. Mattias
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.