Jump to content
Annons

A.C.T Svenskt band ifrån skåne


antikartellmusikern

Recommended Posts

Annons

Blev tipsad om dem av en polare för ett tag sedan. Riktigt duktiga musiker!

Det var lite väl bombastiskt för min smak och ibland när jag lyssnat på dem undrar jag lite

vad poängen med musiken är, men jag slår igång Imaginary Friends då och då.

Tycker de låter lite som om man sköljer ner Ekseption och Electric Light Orchestra med en näve anabola steroider.

Låten Take it Easy är väldigt bra.

Kort och gott ett band man blir glad av!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev tipsad om dem av en polare för ett tag sedan. Riktigt duktiga musiker!

Det var lite väl bombastiskt för min smak och ibland när jag lyssnat på dem undrar jag lite

vad poängen med musiken är, men jag slår igång Imaginary Friends då och då.

Tycker de låter lite som om man sköljer ner Ekseption och Electric Light Orchestra med en näve anabola steroider.

Låten Take it Easy är väldigt bra.

Kort och gott ett band man blir glad av!

Har du lyssnat på Cd:n Last Epic , lyssnar själv nu på låten " The Effect " riktigt hejdlöst bra skivan kom 2003

stor eloge till grabbarna som skapar en sådan njutbar musk

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du lyssnat på Cd:n Last Epic , lyssnar själv nu på låten " The Effect " riktigt hejdlöst bra skivan kom 2003

stor eloge till grabbarna som skapar en sådan njutbar musk

vad roligt att Ni gillar detta! Jag slog flera slag för dem och deras musik på detta forum redan när jag gick med 2 004 och fick då ett antal forumister att lyssna på dem. Har också sett dem live vid flera tillfällen. Bl a en magisk kväll på Trägår´n i Gbg för några år sedan då de spelade förband till Saga. När de gick på scen kändes det som om det bara var jag och två till som kände till dem. För varje låt de spelade ökade publikens entusiasm och mot slutet var det äkta vansinnigt musikrus! Saga gjorde en slät figur efter denna urladdning från ACT.

Får passa på att skryta lite: I slutet av oktober förra året spelade vi förband till dem på ett fullpackat MX Club i Alingsås. Efter det stod vi som tvåa i Sweden Rock Magazine på journalisten Daniel Reichbergs spellista, efter ACT. Detta har bl a lett till att vi är opening act på GARF:s årliga festival i Slottskogen, Gbg i augusti! Förlåt, men sånt här är roligt för en liten underpojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad roligt att Ni gillar detta! Jag slog flera slag för dem och deras musik på detta forum redan när jag gick med 2 004 och fick då ett antal forumister att lyssna på dem. Har också sett dem live vid flera tillfällen. Bl a en magisk kväll på Trägår´n i Gbg för några år sedan då de spelade förband till Saga. När de gick på scen kändes det som om det bara var jag och två till som kände till dem. För varje låt de spelade ökade publikens entusiasm och mot slutet var det äkta vansinnigt musikrus! Saga gjorde en slät figur efter denna urladdning från ACT.

Får passa på att skryta lite: I slutet av oktober förra året spelade vi förband till dem på ett fullpackat MX Club i Alingsås. Efter det stod vi som tvåa i Sweden Rock Magazine på journalisten Daniel Reichbergs spellista, efter ACT. Detta har bl a lett till att vi är opening act på GARF:s årliga festival i Slottskogen, Gbg i augusti! Förlåt, men sånt här är roligt för en liten underpojke!

Låter kul - skall kolla upp , eller har du nån länk .......

Link to comment
Dela på andra sajter

Får passa på att skryta lite: I slutet av oktober förra året spelade vi förband till dem på ett fullpackat MX Club i Alingsås. Efter det stod vi som tvåa i Sweden Rock Magazine på journalisten Daniel Reichbergs spellista, efter ACT. Detta har bl a lett till att vi är opening act på GARF:s årliga festival i Slottskogen, Gbg i augusti! Förlåt, men sånt här är roligt för en liten underpojke!

Nämen! Där var jag minsann och hängde.

Stod och dreglade över en JEM-gura tillhörande wonder-gitarrist.

Mycket bra spelning för övrigt, både av förband och headline!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen! Där var jag minsann och hängde.

Stod och dreglade över en JEM-gura tillhörande wonder-gitarrist.

Mycket bra spelning för övrigt, både av förband och headline!

Nämen, tack! Var det Du som var framme och pratade lite med mig innan vi spelade? Har Du skaffat nån schysst gitarr på sistone?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen, tack! Var det Du som var framme och pratade lite med mig innan vi spelade? Har Du skaffat nån schysst gitarr på sistone?

Jojjemensan, det var jag!

Nja, den senaste guran var nog min RG-08 LTD som precis som din gitarr lider av att den "fjällar" guld i stallet: 😄

Köpte io. en Cort CEC-5 halvakustisk med Fishman-mickar som låter riktigt mysigt för blygsam prislapp. 😄

Hade för övrigt förmånen att hänga med A.C.T.-grabbarna lite efter spelningen och snacka med dom.

Mycket trevliga grabbar som många andra rockstjärnor (?) har 9-5 jobb utöver spelandet. Svårt att leva på rockmusik kanske...

Gitarr-Ola & halvkassijämförelseGitarr-Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojjemensan, det var jag!

Nja, den senaste guran var nog min RG-08 LTD som precis som din gitarr lider av att den "fjällar" guld i stallet: :rolleyes:

Köpte io. en Cort CEC-5 halvakustisk med Fishman-mickar som låter riktigt mysigt för blygsam prislapp. 😏

Hade för övrigt förmånen att hänga med A.C.T.-grabbarna lite efter spelningen och snacka med dom.

Mycket trevliga grabbar som många andra rockstjärnor (?) har 9-5 jobb utöver spelandet. Svårt att leva på rockmusik kanske...

Gitarr-Ola & halvkassijämförelseGitarr-Stefan

Vilken schysst gitarr det ser ut att vara! Ja, jag tjötade också lite med killarna. Dock deprimerande att höra vilka problem de hade med management och skivbolag. Alla runt omkring dem vill att de straightar till sitt sound och tar bort, gör rakare musik. Nu hade ACT dock tröttnat och bekostar sin nästa skiva själva istället. Ola är ju äckligt duktig. Trummisen skall vi bara inte prata om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...