Jump to content
Annons

Queensryche får passa sig nu....


Kornsan

Recommended Posts

Jag var och skulle kolla på Circus Maximus på MX.club i Alingsås för några veckor sedan.

Vi kom lagom i tid för att hinna lyssna på förbandet, ett band som jag aldrig hört talas om innan, och döm om min förvåning när de plötsligt började riva loss låtar ifrån Operation Mindcrime!! Dessutom riktigt bra!!

När de sedan började köra loss med sitt eget material blev jag helsåld! Skivan är förbokad och väntan är nu låååång till den 25/2.

Och så får jag ju inte missa releasefesten på Sticky Fingers i Gbg den 27/2.

Jag vet inte...jag kanske blev lite hjärntvättad när de körde mindcrime-låtar, men detta låter RIKTIGT bra i mina öron.

Eller vad tycker ni?? Kolla in Manilmal!

http://www.myspace.com/manimalsweden

Jo förresten...Circus Maximus gjorde även de en grymt bra spelning och det var skitkul att ta ett par pilsner med dem efteråt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Blev bara tokig då skiten nästan bara hackade hela tiden 😄 Men av det jag hörde lät det bra och gillade verkligen gitarrsoundet. Men nä inget jag skulle köpa. Allt låter bra men det där lilla extra som behövs för att få mig igång tycker jag inte finns där.

Link to comment
Dela på andra sajter

"....Queensryche får passa sig nu.... , Det har kommit någon som vet hur det skall spelas!..."

Vad menar du med det? Vad ha exakt Manimal med Queensryche att göra? Att dom kör Queensrychecover live? Varför? För att dom inte kan skriva bättre låtar själva eller? Det finns säkert tusentals med band som kör smoke on the water och gör det bättre än purple. Ska dom då "se upp"?

Bättre att skapa tråd med: Manimal, ett bra band! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, själv håller jag ju Queensrÿches Operation: Mindcrime som rockhistoriens all time high-album. Ett av få album jag kan sitta och lyssna från start till mål utan att bli en smula rastlös i kroppen Helt enkelt genialiskt på alla punkter.

Tyckte Manimal lät ganska ok. QR sitter dock tryggt på sin tron. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, själv håller jag ju Queensrÿches Operation: Mindcrime som rockhistoriens all time high-album. Ett av få album jag kan sitta och lyssna från start till mål utan att bli en smula rastlös i kroppen Helt enkelt genialiskt på alla punkter.

"Operation: Mindcrime" är verkligen fortfarande ett helgjutet fantastisk album. Sen måste jag ju tyvärr säga att det är svårt att putta ner ett band från en tron de lämnade för lääänge sedan! "Operation: Mindcrime II", någon??

Link to comment
Dela på andra sajter

"Operation: Mindcrime" är verkligen fortfarande ett helgjutet fantastisk album. Sen måste jag ju tyvärr säga att det är svårt att putta ner ett band från en tron de lämnade för lääänge sedan! "Operation: Mindcrime II", någon??

Hehe. Jo, du har rätt. Op.Mc II sög, tyvärr. Vad jag menade var väl egentligen att inget kan bräcka Queensrÿches version av Operation: Mindcrime.

För övrigt sitter Dream Theater på min rocktron sedan några år.

Redigerat av Widmark
Link to comment
Dela på andra sajter

"....Queensryche får passa sig nu.... , Det har kommit någon som vet hur det skall spelas!..."

Vad menar du med det? Vad ha exakt Manimal med Queensryche att göra? Att dom kör Queensrychecover live? Varför? För att dom inte kan skriva bättre låtar själva eller? Det finns säkert tusentals med band som kör smoke on the water och gör det bättre än purple. Ska dom då "se upp"?

Bättre att skapa tråd med: Manimal, ett bra band! 😐

Du läste verkligen orden precis som de stod... 🙂

Det var dock skrivet med en stoooor glimt i ögat.

Det jag syftade på när jag skrev så var att jag tycker att Manimal gjort musik som ligger väldigt nära den stil som är på just denna bejublade skiva som Queensryche har gjort. Operation Mindcrime är i min smak något av det bästa som någonsin gjorts inom rock-genren och jag vet att väldigt många tycker samma sak. Jag tyckte därför det var kul att kunna göra liknelsen bara. 😄

Sedan skrev jag ju också att jag blev helsåld på deras egna låtar och att jag dessutom förbokat deras nya skiva så nix, det var inte för att de spelade Queensrychelåtar live. Finns det någon som kan skriva ett bättre album än Operation Mindcrime finns det inte många här i världen som blir lyckligare än jag. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Dream Theater tycker jag har gjort en ny sådan där dip som de brukar göra efter ett helgrymt album.

När de är som bäst ex. Images and words och Scenes from a memory, då ligger de verkligen uppe i absoluta toppen, men sedan är det alltför stor kvalitetsskillnad på flera andra album från dem för att jag riktigt skall kunna hålla dem i topp.

Just nu är det nog Symphony X som är klart i topp för min del. Vad jag kan erinra mig sedan Russel Allen kom med i bilden, har de inte gjort en enda dålig skiva. Eller jag kan till och med dra det ännu längre och säga att enl. mitt tycke har de inte ens gjort en enda dålig låt! Lite skillnad det mot många andra.

Jag bara HOOOOOPPAS att de, liksom Theater kommer till Sweden Rock i år. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Symphony X finns där i toppen hos mig också. Russel Allen är ju helt underbar. Skulle gärna byta James LaBrie mot honom...

Men jag tycker att, trots att DT tappat lite de senaste skivorna, har de en musikalisk variation och uppfinningsrikedom som jag alltid kommer fascineras över.

Dock var Systematic Chaos rentav en stor besvikelse. Kändes oinspirerad, ofokuserad... Och den där vampyrhistorien får man ju lite eksem av.

Redigerat av Widmark
Link to comment
Dela på andra sajter

Du läste verkligen orden precis som de stod... 🙂

Det var dock skrivet med en stoooor glimt i ögat.

Det jag syftade på när jag skrev så var att jag tycker att Manimal gjort musik som ligger väldigt nära den stil som är på just denna bejublade skiva som Queensryche har gjort. Operation Mindcrime är i min smak något av det bästa som någonsin gjorts inom rock-genren och jag vet att väldigt många tycker samma sak. Jag tyckte därför det var kul att kunna göra liknelsen bara. 😄

Sedan skrev jag ju också att jag blev helsåld på deras egna låtar och att jag dessutom förbokat deras nya skiva så nix, det var inte för att de spelade Queensrychelåtar live. Finns det någon som kan skriva ett bättre album än Operation Mindcrime finns det inte många här i världen som blir lyckligare än jag. 😐

HEHE Okej! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Bara hört att de släppt en mindcrime II. Och bara att jag har hört talas om det och inte hört något mer om det säger väl att jag inte har missat nåt alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara hört att de släppt en mindcrime II. Och bara att jag har hört talas om det och inte hört något mer om det säger väl att jag inte har missat nåt alls.

Nä jag kan inte påstå att du har missat mycket där tyvärr. Önskar att det vore annorlunda men den var inte bättre än att jag bara har lyssnat en enda gång på den sedan den släpptes.

Jo föresten... lyssna en gång till senare när det inte hackar så mycket. Det finns ett par guldkort i det däringa medley't från Manimal's skiva.

Skulle vara kul att höra om det kanske kan ha förtagit en del av känslan för dig med hackandet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, Symphony X finns där i toppen hos mig också. Russel Allen är ju helt underbar. Skulle gärna byta James LaBrie mot honom...

Men jag tycker att, trots att DT tappat lite de senaste skivorna, har de en musikalisk variation och uppfinningsrikedom som jag alltid kommer fascineras över.

Dock var Systematic Chaos rentav en stor besvikelse. Kändes oinspirerad, ofokuserad... Och den där vampyrhistorien får man ju lite eksem av.

Mmmm...jag tycker att det käns som att de haft svårt med inspirationen på skivan. Massa melodier och klipp från tidigare skivor och även där det är nytt material känns det ändå som en upprepning på ngt vis. Och precis som du säger oinspirerad!! Tack Widmark, jag har sökt efter rätt beskrivning ett tag och nu serverar du det bara sådär utan vidare. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, själv håller jag ju Queensrÿches Operation: Mindcrime som rockhistoriens all time high-album. Ett av få album jag kan sitta och lyssna från start till mål utan att bli en smula rastlös i kroppen Helt enkelt genialiskt på alla punkter.

Tyckte Manimal lät ganska ok. QR sitter dock tryggt på sin tron. 😛

Håller nästan med dig om all time high på mindcrime där,fast måste nog säga att trancendence med crimson glory är bättre,sååååå bra fortfarande 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag har kört den om igen typ 10 ggr nu och den blir bara bättre.

Alla låtar är svinbra utom en, som inte alls hör hemma på denna skivan.

Låter mer som en helloween-kopia typ. Jättesnabb och urk-trallig refräng. Fixar bara inte den typen av musik...

Men de 8 andra låtarna är hur bra som helst! Blir ju lite skillnad när man får mer än bara korta klipp också.

Lite kuriosa är att de använt en annan typ av cd-fodral som har rundade kanter och tjockare ändar på locket som inte går av så himla lätt.

Konvolutets fästen sitter i fram och bakändan på locket istället, så konvolutet åker inte ur hela tiden. Löjlig grej kanske många tycker, men jag gillar sånt. Genomtänkt, precis som musken.

Det är absolut inte Queensryche-kopia (jag menar det positivt), men den som gillar deras musik kommer inte att bli besviken på denna skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter faktiskt ganska bra. Queensrÿches Operation Mindcrime lyssnade jag mycket på för några år sen. Jag lyssnar inte på hårdrock alls men det albumet är fan bra. Finns några andra band som jag tycker är helt ok. Dessa Manimal (av det jag hört) och även min kompis band Fatal Smile om ni hört dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...