rockstone Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 har en behringer preamp den där vanliga med ett rör som kostar typ700kr , kan den fungera som di box när man tex spelar in elbas? man måstwe ju sätta nåt innan mixer bordet föer å inte få fel ohm antal har jag förstått nu
Claes Holmerup Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Nej - en preamp är inte samma sak som en DI-box - men vissa preamps innehåller en högohmig instrumentingång som gör att man inte behöver någon DI-box. 😉
Analogfreak (oregistrerad) Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 (redigerat) Den höga impedansen i ingången som är anpassad för instrument är till för att bromsa strömmen. Vi kan jämföra med en liten vattenslang som det pumpas en viss mängd vatten igenom för att upprätthålla ett visst tryck. Om man kopplar på en allldeles för grov slang eller ett jättelikt rör i slutändan, så kommer mängden vatten att få alldeles för mycket utrymme i förhållande till vad pumpen klarar av, så vi kommer tappa trycket. Därför måste vi ha en slang med liten innerdiameter som ger visst motstånd för att upprätthålla trycket. Redigerat 13 februari 2009 av Analogfreak
rockstone Postat 13 februari 2009 Trådstartare Postat 13 februari 2009 bra förklaring!! hur får jag reda på om min behringer preamp funkar som di box?
rockstone Postat 13 februari 2009 Trådstartare Postat 13 februari 2009 den heter tube ultragain 100 mic
Claes Holmerup Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 Enligt manualen så har den 1Mohm inimpedans på Tele-ingången, så det ska fungera.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.