Jump to content
Annons

Automationclip fungerar inte :/


base10

Recommended Posts

Hejsan!

Varför fungerar det inte att göra automation clip på vissa plugins? 😕

Jag har en reverb plugg som jag vill göra ett automation clip på predelayen men varken att högerklicka eller last tweaked parameter fungerar, hur går man till väga?

Hoppas att någon kan hjälpa mig!

/Base 10

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
har aldrig stött på att man inte ens kan köra last tweaked parameter men du kan ju pröva att helt enkelt recorda o sen ändra det efter önskat resultat

Det blir en aning osmidigt om det ska hända upprepande gånger, dessutom blir det inte exakt att göra jobbet själv 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan!

Varför fungerar det inte att göra automation clip på vissa plugins? :rolleyes:

Jag har en reverb plugg som jag vill göra ett automation clip på predelayen men varken att högerklicka eller last tweaked parameter fungerar, hur går man till väga?

Hoppas att någon kan hjälpa mig!

/Base 10

Ok?

Vad är det för reverb du använder nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en synt jag heller inte kan göra det på. Ripoff...

Har du kollat på Fruityloops forumet?

Nej, tyvärr. Därför frågar jag här :/

Kan synthen vara en dxi plugg? Jag har problem med dxi pluggar, men i mitt fall så är det en vst denna gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla externa pluggar som jag har prövat att göra automationclips med har funkat! Vad knäppt.

Kanske jag ska se över mina versioner av pluggarna, kanske ladda ner uppdateringar eller nya versioner.

Står även i studio (vilket nummer jag inte kommer ihåg) att vissa pluggar strular med FL. :/

kompablitetsproblem antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Pilla på den ratt du vill styra, gå upp i vänstra hörnet på det VST-fönster du vill ha automation clip till, och välj typ "latest adjusted parameter" eller vad det nu står, och sedan automation clip.

Gammal tråd såg jag med, du kanske har löst det, men någon annan som undrar samma sak kanske hittar tråden senare någon gång.

EDIT: Jävlar, läste tydligen riktigt slarvigt. Ber om ursäkt för mitt helt onödiga inlägg.

Redigerat av carlrolf
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...