Jump to content
Annons

90-tals-disco


Frengers

Recommended Posts

nu är det så att min lille lillebrorsa ska ha "disco" här för han fyller år....jag ska fixa bland-skivor med sån där gammal 90-tals-disco musik åt honom för det vill han ha....jag menar typ Eiffel 65, Lou Bega, Balsam Boys, Ann Lee och sånt som alla barna lyssnade på på den tiden hehe....och jag kommer inte så långt i låtlistan...så jag behöver hjälp att hitta bra sådana låtar....så skriv om ni kommer på nån bra som ni minns.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lättast e väl att hitta nån gammal absolute music från den tiden, typ Absolute Number Ones (hatar dom skivorna för övrigt). Här hittar man snabbt om man kollar på CDON eller nåt:

01: Baby One More Time Britney Spears

02: Mambo No. 5 lou Bega

03: Bailando Paradiso

04: Blue Eiffel 65

05: Children Robert Miles

06: Breathe prodigy

07: Spaceman Babylon Zoo

08: It's Like That Run Dmc Vs Jason Nevis

09: Free Like A Flying Demon E-type

10: It's No Good Depeche Mode

11: Torn Natalie Imbruglia

12: One Of Us joan Osborne

13: 74/75 the Connells

14: Juni Juli Augusti gyllene Tider

15: Lemon Tree Fool's Garden

16: Ain't That Just The Way lutricia Mcneal

17: Shy Guy diana King

18: Boombastic Shaggy

19: Se På Mig jan Johansen

20: Big Big World emilia

21: Millenium 2 markoolio

22: Here I Go Again e-type

23: Barbie Girl aqua

24: Mamma Mia a-teens

25: Boom Boom Boom Boom! Vengaboys

26: Vill Ha Dig drömhus

27: Coco Jamboo mr President

28: Calcutta Dr Bombay

29: Vill Du Bli Min Fru= Drängarna

30: Wannabee Spice Girls

31: Lucky Love Ace Of Base

32: This Is How We Party S.o.a.p.

33: Du Är Så (yeah Yeah Wow Wow) Martin

34: Do You Wanna Be My Baby per Gessle

35: Fiskarna I Haven Idde Schultz

36: Vänner Togerther

37: Det Vackraste cecilia Vennersten

38: Burnin' cue

39: Stay Another Day East 17

40: Un-break My Heart toni Braxton

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Eurodance från www.di.fm:

Ice MC - Russian Roulette

Tiggy - Abracadabra

Soraya - Do you believe in magic (club mix)

Cappella - Don't be proud

Club Factory - Love 4 lovin

Kim Sanders - Tell me what you want

Dave McCullen - Rave Heaven

Mr John - It's not too late

Soundtronic - We Can Fly

3 O Matic - Success

(från listan med de senast spelade låtarna på Eurodance-kanalen..)

Sedan kan jag fylla på med:

Haddaway (Rock my heart, Please don't go, What is love etc..)

Culture Beat - Mr Vain

Modern Talking (ja du vet säkert..)

Mo-Do - Eins, Zwei, Polizei

hmm...kommer inte på mer för tillfället.. 🙂

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe....en del låtar där ja...jag känner inte igen en enda nästan, menmen...får la testa lite olika....

vet ni lite kändare låtar så är det bra...typ såna som gick på NRJ o MTV hela dagarna typ....alltså som Blue vad den nu heter med Eiffel 65 (I'm blue dabadeedabada..*lala) så att ungarna känner igen det en aning

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe....en del låtar där ja...jag känner inte igen en enda nästan, menmen...får la testa lite olika....

vet ni lite kändare låtar så är det bra...typ såna som gick på NRJ o MTV hela dagarna  typ....alltså som Blue vad den nu heter med Eiffel 65 (I'm blue dabadeedabada..*lala) så att ungarna känner igen det en aning

Ja men GADDÄMNIT! Känner du inte igen nån av dom där låtarna så har du nog tagit dig vatten över huvudet med det där uppdraget. Listan jag gav där är ju fanimej bara listettor från den tiden.. huga. 🙂

Edit: förresten e ju både Lou Bega och Eiffel med i listan

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses!! Finns det alltså folk som önskar en hel fest med sånt skr%p...???

Det är knappt så att ens att en MiniMoog som muta skulle va tillräckligt för att jag skulle vilja sätta min fot på en sån tillställning...

Hittade bara två "bra" låtar (Prodigy och Leila K) bland alla de där som ni räknat upp.

Om du vill göra saken lite mer uthärdlig kan du slänga in mer Prodigy, och så lite Moby och Faithless också...

Jaja, jag vet... Här kommer smakpolisen... Sorry! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe....en del låtar där ja...jag känner inte igen en enda nästan, menmen...får la testa lite olika....

vet ni lite kändare låtar så är det bra...typ såna som gick på NRJ o MTV hela dagarna  typ....alltså som Blue vad den nu heter med Eiffel 65 (I'm blue dabadeedabada..*lala) så att ungarna känner igen det en aning

Ja men GADDÄMNIT! Känner du inte igen nån av dom där låtarna så har du nog tagit dig vatten över huvudet med det där uppdraget. Listan jag gav där är ju fanimej bara listettor från den tiden.. huga. 😱

Edit: förresten e ju både Lou Bega och Eiffel med i listan

oj, sorry....jag missade hela din lista när jag kollade, bläddrade liksom bara ner...trodde inte det var så många som svarat eller nåt, vet inte...men jag missade iaf hela ditt svar 😠 ...det var Eckans och Nisses jag läste bara typ, och dom var inte så bra förslag, men dina ser jag nu är alla bra förslag 😄😉 (och självklart vet jag ju vilka de är)....så, tack Hammagrella.

Link to comment
Dela på andra sajter

det var Eckans och Nisses jag läste bara typ, och dom var inte så bra förslag,

Nähä..det var väl kanske inte tidig 90-tals eurodance du ville ha, bara sen 90-tals pop.. 😱 Men du har ju fått bra hjälp av Hammagrella så då kan jag slita mig fårn datorn och käka frukost istället.. 😠

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...