Frengers Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 nu är det så att min lille lillebrorsa ska ha "disco" här för han fyller år....jag ska fixa bland-skivor med sån där gammal 90-tals-disco musik åt honom för det vill han ha....jag menar typ Eiffel 65, Lou Bega, Balsam Boys, Ann Lee och sånt som alla barna lyssnade på på den tiden hehe....och jag kommer inte så långt i låtlistan...så jag behöver hjälp att hitta bra sådana låtar....så skriv om ni kommer på nån bra som ni minns..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammagrella Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Lättast e väl att hitta nån gammal absolute music från den tiden, typ Absolute Number Ones (hatar dom skivorna för övrigt). Här hittar man snabbt om man kollar på CDON eller nåt: 01: Baby One More Time Britney Spears 02: Mambo No. 5 lou Bega 03: Bailando Paradiso 04: Blue Eiffel 65 05: Children Robert Miles 06: Breathe prodigy 07: Spaceman Babylon Zoo 08: It's Like That Run Dmc Vs Jason Nevis 09: Free Like A Flying Demon E-type 10: It's No Good Depeche Mode 11: Torn Natalie Imbruglia 12: One Of Us joan Osborne 13: 74/75 the Connells 14: Juni Juli Augusti gyllene Tider 15: Lemon Tree Fool's Garden 16: Ain't That Just The Way lutricia Mcneal 17: Shy Guy diana King 18: Boombastic Shaggy 19: Se På Mig jan Johansen 20: Big Big World emilia 21: Millenium 2 markoolio 22: Here I Go Again e-type 23: Barbie Girl aqua 24: Mamma Mia a-teens 25: Boom Boom Boom Boom! Vengaboys 26: Vill Ha Dig drömhus 27: Coco Jamboo mr President 28: Calcutta Dr Bombay 29: Vill Du Bli Min Fru= Drängarna 30: Wannabee Spice Girls 31: Lucky Love Ace Of Base 32: This Is How We Party S.o.a.p. 33: Du Är Så (yeah Yeah Wow Wow) Martin 34: Do You Wanna Be My Baby per Gessle 35: Fiskarna I Haven Idde Schultz 36: Vänner Togerther 37: Det Vackraste cecilia Vennersten 38: Burnin' cue 39: Stay Another Day East 17 40: Un-break My Heart toni Braxton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Lite Eurodance från www.di.fm: Ice MC - Russian Roulette Tiggy - Abracadabra Soraya - Do you believe in magic (club mix) Cappella - Don't be proud Club Factory - Love 4 lovin Kim Sanders - Tell me what you want Dave McCullen - Rave Heaven Mr John - It's not too late Soundtronic - We Can Fly 3 O Matic - Success (från listan med de senast spelade låtarna på Eurodance-kanalen..) Sedan kan jag fylla på med: Haddaway (Rock my heart, Please don't go, What is love etc..) Culture Beat - Mr Vain Modern Talking (ja du vet säkert..) Mo-Do - Eins, Zwei, Polizei hmm...kommer inte på mer för tillfället.. 🙂 //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Lite mer name-dropping: Scatman, E-type, U96, N-Trance, Dj Bobo, Dr Alban, Rednex, Aqua, Hit n' Hide, Scooter, Pandora..äh..nu orkar jag inte mer. Någon annan vet säkert många fler.. //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Med alla de där låtarna så kan ju barnkalaset hålla på till klocken 2 dagen därpå. Får verkligen alla vara uppe så länge? 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
eckan Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 (edited) - EDIT: tips raderade Edited November 27, 2004 by eckan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frengers Posted November 26, 2004 Author Share Posted November 26, 2004 hehe....en del låtar där ja...jag känner inte igen en enda nästan, menmen...får la testa lite olika.... vet ni lite kändare låtar så är det bra...typ såna som gick på NRJ o MTV hela dagarna typ....alltså som Blue vad den nu heter med Eiffel 65 (I'm blue dabadeedabada..*lala) så att ungarna känner igen det en aning Link to comment Share on other sites More sharing options...
eckan Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 (edited) - EDIT: borttaget Edited November 27, 2004 by eckan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Men Eckan..man kanske inte skall spela E-Rotic på lillebrorsans kalas.. 🙂 //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammagrella Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 (edited) hehe....en del låtar där ja...jag känner inte igen en enda nästan, menmen...får la testa lite olika....vet ni lite kändare låtar så är det bra...typ såna som gick på NRJ o MTV hela dagarna typ....alltså som Blue vad den nu heter med Eiffel 65 (I'm blue dabadeedabada..*lala) så att ungarna känner igen det en aning Ja men GADDÄMNIT! Känner du inte igen nån av dom där låtarna så har du nog tagit dig vatten över huvudet med det där uppdraget. Listan jag gav där är ju fanimej bara listettor från den tiden.. huga. 🙂 Edit: förresten e ju både Lou Bega och Eiffel med i listan Edited November 26, 2004 by hammagrella Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Annars kan du ju spela upp internetradio, finns en massa eurodance-kanaler..som t.ex på Digtally Imported. Koppla datorn till stereon bara. Det blir ju kass ljudkvalité, men är det bara lillbrorsan så kanske det inte är så himla noga.. 🙂 //Nisse 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted November 26, 2004 Share Posted November 26, 2004 Jösses!! Finns det alltså folk som önskar en hel fest med sånt skr%p...??? Det är knappt så att ens att en MiniMoog som muta skulle va tillräckligt för att jag skulle vilja sätta min fot på en sån tillställning... Hittade bara två "bra" låtar (Prodigy och Leila K) bland alla de där som ni räknat upp. Om du vill göra saken lite mer uthärdlig kan du slänga in mer Prodigy, och så lite Moby och Faithless också... Jaja, jag vet... Här kommer smakpolisen... Sorry! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frengers Posted November 26, 2004 Author Share Posted November 26, 2004 hehe....en del låtar där ja...jag känner inte igen en enda nästan, menmen...får la testa lite olika....vet ni lite kändare låtar så är det bra...typ såna som gick på NRJ o MTV hela dagarna typ....alltså som Blue vad den nu heter med Eiffel 65 (I'm blue dabadeedabada..*lala) så att ungarna känner igen det en aning Ja men GADDÄMNIT! Känner du inte igen nån av dom där låtarna så har du nog tagit dig vatten över huvudet med det där uppdraget. Listan jag gav där är ju fanimej bara listettor från den tiden.. huga. 😱 Edit: förresten e ju både Lou Bega och Eiffel med i listan oj, sorry....jag missade hela din lista när jag kollade, bläddrade liksom bara ner...trodde inte det var så många som svarat eller nåt, vet inte...men jag missade iaf hela ditt svar 😠 ...det var Eckans och Nisses jag läste bara typ, och dom var inte så bra förslag, men dina ser jag nu är alla bra förslag 😄😉 (och självklart vet jag ju vilka de är)....så, tack Hammagrella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gol Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 Alla ungar vill ju ha: "Bloodhound Gang - The Bad Touch", det är ju inte 90-talsdisco precis, men ett måste! 😠 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nisse Posted November 27, 2004 Share Posted November 27, 2004 det var Eckans och Nisses jag läste bara typ, och dom var inte så bra förslag, Nähä..det var väl kanske inte tidig 90-tals eurodance du ville ha, bara sen 90-tals pop.. 😱 Men du har ju fått bra hjälp av Hammagrella så då kan jag slita mig fårn datorn och käka frukost istället.. 😠 //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts