Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En kort presentation av mig dÄ...

25 Ärig gitarronanist som gillar att experimentera... (alltsÄ, inte pÄ labratorium eller sÄ dÄ). Nej, en nypa heavy metal, lite japansk folkmusik kryddat med lite tv-spelsmusik (nintendo 8-bitars) kan bli en ganska intressant mix. SÄna smÄ projekt har jag pillat lite med.

Började spela akustisk gitarr nÀr jag var runt 7, elgitarr nÀr jag var runt 9. Under nÄgra Är i tonÄren ville jag bli som yngwie (min stora husgud pÄ den tiden... eller, fortfarande kan man vÀl sÀga). Lirade gitarr mellan 10- 12 timmar om dagen i nÄgra Är. Gitarrspelandet var mer som en sport pÄ den tiden för mig... pÄ med pannband och rosa trÀningsoverall... uppvÀrmning.. stretching... och sÄ lirade jag som en galning.. *asg*.. ungefÀr sÄ var det. Spelar fortfarande mycket gura, fast pÄ lite mer lagom nivÄ.

Spelade i diverse olika band, allt frÄn punk ( extrem mittPUNKt hette vi, en period frÄn dess att jag var 12-14 Är).. sen blev det dödsmetall, i lite olika band och projekt, sen blev det heavy/power-metal. Bildade ett band tillsammans med en vÀn (Freternia). Repade som galningar, skaffade skivkontrakt, spelade in en platta pÄ StudioMega utanför Göteborg, sen hoppade jag av (nÄgon annan i bandet pÄstod senare i en intervju att det berodde pÄ att kaffet i replokalen inte var tillrÀckligt gott... resten lÄter jag vara osagt).

Började göra musik pÄ min amiga i ett tracker-program.. sen blev det nÄgon gammal version av cakewalk pÄ pc:n. Numera anvÀnder jag Cubase SX, diverse pluggar och VSTi:s och sitter och leker om nÀtterna.

Det var allt för mig,

wicked_s

Annons
Postat
HiYa 😎

nÄgra lÄtar pÄ webben ?

Nej inte för tillfĂ€llet. Har haft lite lĂ„tar pĂ„ mp3.com tidigare och pĂ„ lite egna webbsidor, men inget av det finns kvar. HĂ„ller pĂ„ med en liten personlig webbsida just nu, som slĂ€ngs upp om nĂ„gra veckor dĂ€r jag ska ha med lite mp3or och sĂ„nt kul 🙁

Postat
VĂ€lkommen!

HĂ€r behöver du inte oroa dig för nĂ„got Ă€ckligt kaffe iaf! 😎

Tackar!

*asg*, nej det Ă€r tur det. Jag Ă€r vĂ€ldigt noga nĂ€r det gĂ€ller kaffe 🙁

Postat
Jag Ă€r vĂ€ldigt noga nĂ€r det gĂ€ller kaffe  😆

Perfekt!

Äntligen en som bryr sig om den Ă€dla dryck! 😛

• 2 veckor senare...
Saikano (oregistrerad)
Postat

Det var pĂ„ grund av kaffet han hoppade av kan jag ju lova... Putta Ă€r en finsmakare nĂ€r det kommer till kaffe *skratt* 🙂

Heavy metal in the night 🙂

/Saikano

Postat
Nej, en nypa heavy metal, lite japansk folkmusik kryddat med lite tv-spelsmusik (nintendo 8-bitars) kan bli en ganska intressant mix. SÄna smÄ projekt har jag pillat lite med.

DET DÄR MÅSTE JAG HÖRA!!! 🙂 lĂ€gg upp nĂ„gra av de lĂ„tarna sĂ„ att man kan ge dem ett öra.

Postat
Det var pĂ„ grund av kaffet han hoppade av kan jag ju lova... Putta Ă€r en finsmakare nĂ€r det kommer till kaffe *skratt* 😛

Heavy metal in the night 😉

/Saikano

Japp, du kÀnner mig... och du vet att jag prioriterar vÀlsmakande kaffe framför det mesta.

Postat

DET DÄR MÅSTE JAG HÖRA!!! 😛 lĂ€gg upp nĂ„gra av de lĂ„tarna sĂ„ att man kan ge dem ett öra.

Kommer att lĂ€gga ut en hel del material framöver... just nu hĂ„ller jag pĂ„ att Ă„terhĂ€mta mig efter en brutal hĂ„rdisk-krasch... 😉

Postat

AJAJAJ... vet hur det kÀnns. Hade en innan jul. Lyckades rÀdda all musik, men alla mina privata filer sÄsom dokument (viktigt dÄ de Àr uppsatser till universitetet) och adresser mm gick förlorade.

Saikano (oregistrerad)
Postat
Japp, du kÀnner mig... och du vet att jag prioriterar vÀlsmakande kaffe framför det mesta.

Ja precis!!... pulverkaffet du bjöd pĂ„ imorse var inte att leka med!!! 😉

/Saikano

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.