Jump to content
Annons

Lord Putte


wicked_s

Recommended Posts

En kort presentation av mig då...

25 årig gitarronanist som gillar att experimentera... (alltså, inte på labratorium eller så då). Nej, en nypa heavy metal, lite japansk folkmusik kryddat med lite tv-spelsmusik (nintendo 8-bitars) kan bli en ganska intressant mix. Såna små projekt har jag pillat lite med.

Började spela akustisk gitarr när jag var runt 7, elgitarr när jag var runt 9. Under några år i tonåren ville jag bli som yngwie (min stora husgud på den tiden... eller, fortfarande kan man väl säga). Lirade gitarr mellan 10- 12 timmar om dagen i några år. Gitarrspelandet var mer som en sport på den tiden för mig... på med pannband och rosa träningsoverall... uppvärmning.. stretching... och så lirade jag som en galning.. *asg*.. ungefär så var det. Spelar fortfarande mycket gura, fast på lite mer lagom nivå.

Spelade i diverse olika band, allt från punk ( extrem mittPUNKt hette vi, en period från dess att jag var 12-14 år).. sen blev det dödsmetall, i lite olika band och projekt, sen blev det heavy/power-metal. Bildade ett band tillsammans med en vän (Freternia). Repade som galningar, skaffade skivkontrakt, spelade in en platta på StudioMega utanför Göteborg, sen hoppade jag av (någon annan i bandet påstod senare i en intervju att det berodde på att kaffet i replokalen inte var tillräckligt gott... resten låter jag vara osagt).

Började göra musik på min amiga i ett tracker-program.. sen blev det någon gammal version av cakewalk på pc:n. Numera använder jag Cubase SX, diverse pluggar och VSTi:s och sitter och leker om nätterna.

Det var allt för mig,

wicked_s

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HiYa 😎

några låtar på webben ?

Nej inte för tillfället. Har haft lite låtar på mp3.com tidigare och på lite egna webbsidor, men inget av det finns kvar. Håller på med en liten personlig webbsida just nu, som slängs upp om några veckor där jag ska ha med lite mp3or och sånt kul 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Saikano (oregistrerad)

Det var på grund av kaffet han hoppade av kan jag ju lova... Putta är en finsmakare när det kommer till kaffe *skratt* 🙂

Heavy metal in the night 🙂

/Saikano

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, en nypa heavy metal, lite japansk folkmusik kryddat med lite tv-spelsmusik (nintendo 8-bitars) kan bli en ganska intressant mix. Såna små projekt har jag pillat lite med.

DET DÄR MÅSTE JAG HÖRA!!! 🙂 lägg upp några av de låtarna så att man kan ge dem ett öra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var på grund av kaffet han hoppade av kan jag ju lova... Putta är en finsmakare när det kommer till kaffe *skratt* 😛

Heavy metal in the night 😉

/Saikano

Japp, du känner mig... och du vet att jag prioriterar välsmakande kaffe framför det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Saikano (oregistrerad)
Japp, du känner mig... och du vet att jag prioriterar välsmakande kaffe framför det mesta.

Ja precis!!... pulverkaffet du bjöd på imorse var inte att leka med!!! 😉

/Saikano

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...