Jump to content
Annons

Köp av multieffekt/förstärkarsimulator


JockeJ

Recommended Posts

Har suttit ett par månader å spelat in gitarren med hjälp av guitar rig 3 men är allmänt trött på både ljuden och att pluggen drar alldeles för mycket processorkraft så jag har nu bestämt mig för att köpa en förstärkarsimulator i hårdvaruform.

Jag har tidigare en zoom 606 multieffekt men det är då inte mycket att hänga i granen.

förstärkarsimulatorn ska i princip bara endast användas till inspelning.

Vill höra vad ni på forumet rekomenderar. Har själv kikat lite granna på Line6 Pod 2.0 och Korg Px4 Pandora och de verkar smidiga och välljudande båda två.

Budgeten ligger på 2000:-

Ge mig tips!

mvh Jocke

Redigerat av JockeJ
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du borde kunna få en begagnad Pod XT för under 2000 kronor. Eller möjligen en Boss GT-8. Vox Tonelab kan du säkert också hitta billigt begagnat, men jag har för mig att just själva högtalarsimuleringen inte är jättebra i den, även om ljuden i sig är riktigt bra.

Annars kan du ju prova Juicy77 från BTE Audio, den är en plugg som är helt gratis. Simulerar någon Soldana-preamp. Jag har inte provat just GR3, men Juicy77 är i a f ljusår bättre än GR2. Använd den dessutom gärna med TSS från samma företag (en Tubescreamer-simulering), den är också gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde kunna få en begagnad Pod XT för under 2000 kronor. Eller möjligen en Boss GT-8. Vox Tonelab kan du säkert också hitta billigt begagnat, men jag har för mig att just själva högtalarsimuleringen inte är jättebra i den, även om ljuden i sig är riktigt bra.

Hej!

Den där Gt-8 verkar vara riktigt schysst men ligger över min budget tyvärr.. vet du om Boss Me-serie är något att ha? Låter ju bra på demo-videosarna, men det gör det ju nästan alltid..

Är det stor skillnad ljudmässigt på pod xt och pod 2.0 ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Boss ME-pedaler har ju ingen högtalarsimulering, dom är ju mer tänka för att ersätta en knippe stompboxar, inte vara någon komplett allt-i-allo-lösning.

Du borde kunna hitta en GT-8 begagnad för runt 2000 kronor.

Annars är Line6 FloorPod plus eller Pod 2.0 bra alternativ, om du vill köpa helt nya prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Är väldigt nöjd med min VOX Tonelab LE. Kopplad direkt till ljudkortet och vill man lägga på ytterliggare justeringar gör man det direkt i sitt sequencerprogram med EQ eller annat kul. Någon mer som kör Tonelab?

Redigerat av Nordlicht
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...