bassdude (oregistrerad) Postat 23 januari 2009 Postat 23 januari 2009 ska skaffa ett midiklaviatur, alltså ingen synth eller keyboard... räcker med 25-tangenters. vill ha nån knapp för nånting (?) samt pitchbend. ska köra med mjukvarusynthar i datorn (mac). jag är rookie och det finns en biljard sånna, därför tänkte jag kolla med er vilken som är bra/prisvärd/hållbar. prisklass upp till 1500:-.
Emulator Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 för lite mer pengar får du M-audio Axiom. här finns länk M-audio Oxygen är en billig serie annars: och här är denna länken. En tanke bara: om du vill spela minsta lilla pianospel är 49 tangenter absolut minimum...
Hastalavista Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 vill ha nån knapp för nånting (?) ?? Har inte tips på någon speciell mod men bra att tänka på är: Kolla så det går att byta tonart på klaviaturet, förutom oktav som väl alltid finns på mindre modeller. Jag hade nog heller inte köpt något utan midiport. /Hv
bassdude (oregistrerad) Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 tack för svar. jag tror jag ska skaffa m-audio keyrig 49... ett större istället, trots brist på plats. ligger på ca en tusing. är keyrig 49 ok?
base10 Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 tack för svar. jag tror jag ska skaffa m-audio keyrig 49... ett större istället, trots brist på plats. ligger på ca en tusing. är keyrig 49 ok? Jag kör med den och det funkar hur bra som helst, mycket bättre än de plastiga skiten som jag har i skolan (haha) även om spelkänslan inte är som ett riktigt piano eller så, så kommer du förmodligen att bli nöjd. Finns ju oktavbytarknapp om du känner att den blir för liten sen ^^
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.