Jump to content
Annons

Maxtone akrylset Bonham style.


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons

Maxtone är snygga som fan, och låter inte helt skit, MEN skruvarna har en tendens att gå sönder. En kompis fick byta alla skruvapå sitt kit efter inte lång tid alls

Link to comment
Dela på andra sajter

Maxtone är snygga som fan, och låter inte helt skit, MEN skruvarna har en tendens att gå sönder. En kompis fick byta alla skruvapå sitt kit efter inte lång tid alls

Då är de skräp. Trummisens Tama Superstar har hållit i säkert 20 år. Troligen mer. Jag vill nog inte att han byter dem alls. Undrar om det finns lösa 26, eller 28 tums baskaggar att köpa till dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Då är de skräp. Trummisens Tama Superstar har hållit i säkert 20 år. Troligen mer. Jag vill nog inte att han byter dem alls. Undrar om det finns lösa 26, eller 28 tums baskaggar att köpa till dem?

Har själv flera trumset från 50 och 60talet. tom från 40talet. 😄 och de är bland de bästa trummor jag spelat på..

Ingen aning om man kan köpa lösa kaggar, dock brukar Tama´s lösa trummor kosta insert-random-könsord-dyra

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv flera trumset från 50 och 60talet. tom från 40talet. 🙂 och de är bland de bästa trummor jag spelat på..

Ingen aning om man kan köpa lösa kaggar, dock brukar Tama´s lösa trummor kosta insert-random-könsord-dyra

En annan av trummisarna kör på ett set han köpt för sammanlagt 500 kr. Det funkar det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv flera trumset från 50 och 60talet. tom från 40talet. 🙂

Hur är det med den grejjen, IDF. Jag har läst här någonstans på forumet att man använde trummor förr i tiden som på något sätt lät mindre. Jag vet inte om det är mindre trä i konstruktionen eller något med skinnen eller så. Jag gillade tanken att t.ex kunna lira piano och trummor i samma rum och att båda hörs. Är du med på vad jag menar?

Ursäkta om jag kapar tråden, Nilsson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...