Jump to content
Annons

Tips på bra "musikdator


Östgöten

Recommended Posts

Hej,

Satt och surfade runt efter bra s.k. musikdatorer och mindes en artikel från antingen SOS eller Future Music. Så småningom hittade jag denna firma i England. Deras konfigurationer ser grymt bra ut och priserna är långt bättre än Frost mm. Speciellt nu när pundet ligger lågt...

Finns det någon som har testat deras datorer och vill kommentera hur de fungerar vore det trevligt. Kommentera gärna om ni har annan erfarenhet av att handla av dem också. De säljer ju en del annat också.

http://www.inta-audio.com/pcp/Music_PC_Systems.html

/Östgöten

Redigerat av Östgöten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Tja från en annan östgötte.

Jag skulle bygga själv och köra på Gigabyte prylar. Typ utgå från nåt moderkort som motsvarar det du behöver i form av antal möjliga Pci, Pcie, FW (TI chipset ska du köra på i det fallet), hur mycket minne (vara förberedd för framtiden), antal möjliga hårddiskar etc . Tror inte du kan räkna med fraktfritt till Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja från en annan östgötte.

Jag skulle bygga själv och köra på Gigabyte prylar. Typ utgå från nåt moderkort som motsvarar det du behöver i form av antal möjliga Pci, Pcie, FW (TI chipset ska du köra på i det fallet), hur mycket minne (vara förberedd för framtiden), antal möjliga hårddiskar etc . Tror inte du kan räkna med fraktfritt till Sverige.

Nja fraktfritt lär det ju knappast bli. Ingenting är ju gratis. Att bygga själv är alltid ett alternativ om tiden finns.

/Östgöten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...