Jump to content
Annons

Inspelning och sampel bibliotek på usb-hd

Recommended Posts

bogii (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Jo det är så att jag blivit sugen på att börja spela in lite.

Min dator är en asus eee 901, 1.60GHz, 0,99 GB RAM.

Ljudkort är line 6 pod (usb)

Men eftersom hårddisken på datorn är väldigt liten (12g) så funderar jag på att köpa en extern usb disk.

Närmare bestämt en Iomega Prestige Desktop USB 1TB : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=331485

Hur tror ni detta skulle funka? Jag är inge vidare hajj på dator så skulle vara väldigt glad om jag fick lite hjälp.

Tidigare har jag mest spelat in med cubase sx 3 + EZ drummer + någon synth sampler... Så det blir antagligen något sånt igen. Om ni inte har nå andra tips på tracker program som inte kräver så mycket samt tar lite plats?

Jag planerar alltså att ha trummprograms-sampels samt göra inspelningen direkt på usb-hdn.

Vill mest kunna spela in låtskissar (1 trummspår, 2 gitarrer, 1 sång och möjligtvis någon synth)

Bra eller anus?

Redigerat av bogii
Annons
Postat

Njae, det här är ju inte direkt idiotsäkert men...

Om vi bortser från datorns något undermåliga RAM-minne så skulle jag iaf satsa på en något mindre HD. Enligt egenhändigt utförda tester har det visat sig att större hårddiskutrymme är synonymt med segare (jag tror datakillar svänger sig med uttryck som "indexering" och sådant) hantering.

mvh

Niklas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.