Guest bogii Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 (edited) Hej! Jo det är så att jag blivit sugen på att börja spela in lite. Min dator är en asus eee 901, 1.60GHz, 0,99 GB RAM. Ljudkort är line 6 pod (usb) Men eftersom hårddisken på datorn är väldigt liten (12g) så funderar jag på att köpa en extern usb disk. Närmare bestämt en Iomega Prestige Desktop USB 1TB : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=331485 Hur tror ni detta skulle funka? Jag är inge vidare hajj på dator så skulle vara väldigt glad om jag fick lite hjälp. Tidigare har jag mest spelat in med cubase sx 3 + EZ drummer + någon synth sampler... Så det blir antagligen något sånt igen. Om ni inte har nå andra tips på tracker program som inte kräver så mycket samt tar lite plats? Jag planerar alltså att ha trummprograms-sampels samt göra inspelningen direkt på usb-hdn. Vill mest kunna spela in låtskissar (1 trummspår, 2 gitarrer, 1 sång och möjligtvis någon synth) Bra eller anus? Edited January 19, 2009 by bogii
IrieNixon Posted January 19, 2009 Posted January 19, 2009 Njae, det här är ju inte direkt idiotsäkert men... Om vi bortser från datorns något undermåliga RAM-minne så skulle jag iaf satsa på en något mindre HD. Enligt egenhändigt utförda tester har det visat sig att större hårddiskutrymme är synonymt med segare (jag tror datakillar svänger sig med uttryck som "indexering" och sådant) hantering. mvh Niklas
Recommended Posts