Jump to content
Annons

Otroliga sånginsatser


KillwithSkill

Recommended Posts

Skapar en menlös tråd, men kanske lite kul ändå?

Youtubar järnet och hittar massor med fetbra sångfraser/partier. Här är mitt första bidrag:

"....You took my heart

And left it blown to smithereens.

I gave my body as a slave

You cut my flesh

And drank my blood that poured in streams

I'm left here broken and ashamed..."

Kommer 02:45 in i låten! Vilken jävla attityd! *rys* ☺️😉

Kom igen nu. Dela med er era goosebumps 🙂

Ps. Glöm inte att lägga till efter adressen/länken: &fmt=18 ljudbögar!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rob Hallford är kanske inte en soulman men han är fan i mig den bästa klassiska metalsångaren med viss konkurens från Bruce Dickinson men Rob är bäst.

The Sentinel innehåller som helhet en av världens bästa sånginsatser men första början av andra versen vid 1.11 får mig som regel mycket nära en orgasm.

Här är låten

Dogs wine in the allies

Edit: kan tydligen inte skilja på B och R

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ljud och bild är helt åt helvete i sync så lyssna bara! Lyssna på när han kommer in på Sing me a song youre singer Lyssna innan oxå när han pratar med publiken och jämför det med när han kommer in på versen.

SICK! Killen, eller gubben är snart 70 bast, fyller i år 67 för att vara exakt!! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag började med metal men nu blir det hårdrock från den bästa i den grenren. David Coverdale.

Tycker motsvarande parti är bättre på Live in Europe men det hittade jag inte på UTube så håll till godo vid 8:01.

Edit: Visserligen sjunger han falskt på vissa toner men för mig är detta helt ointresant i dessa tider av autotune. Så glöm inte att sång är som en violin och inte ett keyboard. Toner blir lite falska ibland men många gånger skapar det en spänning och i vissa fall något oersättligt då det helt rena är tämligen ointresant.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört många bra sångtagningar i mitt liv men för mig är denna den bästa som någonsin har gjorts på skiva.

Varje ord betyder någonting och även om det bara var en dag på jobbet för Sean hade det antagligen varit liv eller död för oss andra.

Instängda i en drunk tank eller fyllecell i sverige på julafton får en att tänka

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskade Kill. Ska aldrig mer glömma henne. Producenter plattade till henne på skiva men så här har hon en röst som får en att villja tro på männskligheten igen.

Du får sista ordet. Detta är vad musik handlar om.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer 02:50 in i låten! Vilken jävla attityd! *rys* 😛😉

Du är spot on, KWS! Det där är ta mig fan en av de enskilt bästa Halfordprestationerna nånsin.

Robban är grym!

(han nätraggade för övrigt på en polare till mig inför Prästernas senaste sverigebesök ... [=kategori: onödigt vetande])

Annars tycker jag Jennifer Holiday's "And I am telling you" hör till höjdarna, även om det egentligen inte är min smak i övrigt.

http://open.spotify.com/track/1tGx61tVMgcMl7LnuXPx7J

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskade Kill. Ska aldrig mer glömma henne. Producenter plattade till henne på skiva men så här har hon en röst som får en att villja tro på männskligheten igen.

Du får sista ordet. Detta är vad musik handlar om.

Gött! 😉

"Någon" har mixat om en av hennes låtar, Songbird. Orginal så är det en toksur gura i låten och massa sliskiga stråkar. Här är låten urstädad från sura guror och stråkar.

Lagt till stämmor som förmodligen inte kom med i orginalet.

http://www.youtube.com/watch?v=AFFo1pu4q7Q&fmt=18

02:39 och fram till 02:51 är gjort på ett andetag!

Likadat igen vid 03:10 till 03:21. Magiskt snyggt!

Och det som man glömmer och som hamnar i skuggan av hennes röst är att hon är jävel på gitarr! 😛

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det det tragiska med hennes cancer som gjorde konserten så känslosam eller var det framförandet av den?

Nä det var nog både och! Elin har en kanonröst och är ett stort fan av Eva Cassidy. Precis som jag.....Eva C är grymt inspirerande även som gitarrist!

Vi gjorde ett dramatiskt framförande med både bilder o låtar... därav gråten. Inte bara en konsert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har knapt hört henne, kände inte till någon cancer.

Det jag hör talar dock sitt tydliga språk.

Detta är allt jag behöver veta:

Musikens mening

Ja det är helt fantastiskt! En av i mitt tycke en av världens bästa musikstycken! Och just den tagningen gör att jag svimmar....ooooh...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bidrag blir nog

Dark Tranquility - Lethe (Känner dock att kvalitén på klippet lämnar mycket att önska)

http://se.youtube.com/watch?v=7SNUO2UPfzk

~ 2:57-3:25

AND AGAIN, AND AGAIN AND AGAIN!! Älskar det!!!

(Sen är hela sången och musiken ett mästerverk i konsten som kallas Melodic Deathmetal)

~ 3:49-4:23 Är nästan ännu bättre, har faktisk börjat gråta flera gånger när jag hört det.

Kolla in texten

Kanidat nummer 2 blir texten och sången till Skitsystems låt Blodskam.

Så grym att man inte vet om man ska gråta eller slå sönder något i ren ilska.

Sen att den är baserad på en berättelse som en av bandmedlemmarna fick berättad

för sig gör bara saken bättre/värre

Kolla in vers 2 (~1:09-1:31) speciellt sista raden sjungs/skriks jävligt bra

http://se.youtube.com/watch?v=XfQuswBSgB0

"Hur kunde du pappa, din egen dotter, ditt eget kött och blod

Din kalla skugga omslöt mig när jag på bara knän framför dig stod

Jag slutade äta, spydde upp din sperma, jag kissa och bajsade blod

Men älskade pappa jag lovar dig heligt, jag yppade aldrig ett ord"

Redigerat av Oates
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ljud och bild är helt åt helvete i sync så lyssna bara! Lyssna på när han kommer in på Sing me a song youre singer Lyssna innan oxå när han pratar med publiken och jämför det med när han kommer in på versen.

SICK! Killen, eller gubben är snart 70 bast, fyller i år 67 för att vara exakt!! :rolleyes:

Oj han är äldre än vad jag trodde. Ja vara så grym vid den åldern, det är fan i mig otroligt. Fanns han inte fick man väl uppfinna honom. Oersättlig snubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...