Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är ute efter ett par bra monitorer som ger en bra produktionskänsla. Vi pratar inte om ADAMs återgivning (min produktionskompis har ADAM A7) eller ett par Dynaudio för 40 papp, för dessa skall inte användas för den seriösaste mixning.

Jag är mer ute efter ett par högtalare som ger ett skönt sound för den musik som mest produceras i vår studio.

Jag har tidigare prövat KRK Rokit 6 och dessa tyckte jag var helt okej (DÅ!!). Och har även lyssnat lite på Yamaha's HS50 (80). Yamaha känndes verkligen som ett par monitorer som återger en skön "produktionsskänsla".

Musikstilen som ska produceras är av dance/trance/house och pengarna jag vill lägga ut är runt 5000.

Förstå mig nu rätt, att jag är inte ute efter värstingmonitorer. Jag vill ha ett par som ger en bra återgivning till musikstilen och mest användas för produktion. För att få in känslan när man producerar. Mixningen kommer ske via något helt annat.

Men för det så behöver jag inte köpa ett par Behringer eller ett par MEGA-SOUND-MEGA-BASS-POWER från Ica Maxi.

Är Yamaha's något att använda? Hur är KRK's G2? Har FOSTEX något att testa?

Annons
Postat
Jag kan rekommendera Bowers & Wilkins modeller, S601 - 603 är himla nice.

Tack för svaret!

Jag kanske skulle säga att jag inte kommer köra ett hi-fi system i studion.

MacBook Pro -> Ljudkort -> MONITORER (med känsla)

Gehrson (oregistrerad)
Postat

Jag är ute i nästan samma syfte som du.: Att hitta billiga monitorer som får min musik att låta så bra som möjligt. Jag har inget emot att de kanske är förskönande. De flesta är ute efter så "sant" ljud som möjligt. Jag tycker att Fostex PMO.4 låter mycket bra, de kostar 2000.

Postat
Jag är ute i nästan samma syfte som du.: Att hitta billiga monitorer som får min musik att låta så bra som möjligt. Jag har inget emot att de kanske är förskönande. De flesta är ute efter så "sant" ljud som möjligt. Jag tycker att Fostex PMO.4 låter mycket bra, de kostar 2000.

Fostex pm 0.5 mk II använder jag och är riktigt nöjd med dom ☺️ så det är också ett bra alternativ.

maart (oregistrerad)
Postat
Hej!

Jag är ute efter ett par bra monitorer som ger en bra produktionskänsla. Vi pratar inte om ADAMs återgivning (min produktionskompis har ADAM A7) eller ett par Dynaudio för 40 papp, för dessa skall inte användas för den seriösaste mixning.

Jag är mer ute efter ett par högtalare som ger ett skönt sound för den musik som mest produceras i vår studio.

Jag har tidigare prövat KRK Rokit 6 och dessa tyckte jag var helt okej (DÅ!!). Och har även lyssnat lite på Yamaha's HS50 (80). Yamaha känndes verkligen som ett par monitorer som återger en skön "produktionsskänsla".

Musikstilen som ska produceras är av dance/trance/house och pengarna jag vill lägga ut är runt 5000.

Förstå mig nu rätt, att jag är inte ute efter värstingmonitorer. Jag vill ha ett par som ger en bra återgivning till musikstilen och mest användas för produktion. För att få in känslan när man producerar. Mixningen kommer ske via något helt annat.

Men för det så behöver jag inte köpa ett par Behringer eller ett par MEGA-SOUND-MEGA-BASS-POWER från Ica Maxi.

Är Yamaha's något att använda? Hur är KRK's G2? Har FOSTEX något att testa?

Du verkar veta ungefär vad du letar efter så jag tror det bästa du kan göra är att ta med lite musik som du gillar och som du vet hur den "ska låta" (i den genren du ska jobba med) och gå till någon musikaffär och provlyssna. Alla har ju olika smak så det är svårt att säga att säga vad som är bäst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.