Tophe Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 (redigerat) Jag hittade idag under session Settings, i min E-Mu patchbay, en flik som heter I/O (in/out antar jag) Där kan man på varje in och utgång välja +4 eller -10. Vad handlar det om? Har det med effekten att göra? I manualen står det nåt om amatörinställningar (-10) och professionella inställningar (+4) Vad är de till? När man byter så klickar det till inne i breakoutboxen. Redigerat 12 januari 2009 av Tophe
maart (oregistrerad) Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Jag hittade idag under session Settings, i min E-Mu patchbay, en flik som heter I/O (in/out antar jag)Där kan man på varje in och utgång välja +4 eller -10. Vad handlar det om? Har det med effekten att göra? I manualen står det nåt om amatörinställningar (-10) och professionella inställningar (+4) Vad är de till? När man byter så klickar det till inne i breakoutboxen. Har du balanserade kablar från utgångarna ska du köra +4dB, har du inte det ska du köra -10dB. http://sv.wikipedia.org/wiki/Balanserad_kabel
Tophe Postat 12 januari 2009 Trådstartare Postat 12 januari 2009 Ok. Så jag ska inte använda +4 för att få upp insignalen lite grann? Bör jag skaffa balanserade kablar?
joachime Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Ok. Så jag ska inte använda +4 för att få upp insignalen lite grann?Bör jag skaffa balanserade kablar? Tanken är att du ska kunna anpassa kortets in- och utgångar till din övriga utrustning. Kolla vilken signalnivå dina övriga produkter arbetar med. Många klarar både av att arbeta vid -10 dBV och +4 dBu.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.