Tophe Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 (edited) Jag hittade idag under session Settings, i min E-Mu patchbay, en flik som heter I/O (in/out antar jag) Där kan man på varje in och utgång välja +4 eller -10. Vad handlar det om? Har det med effekten att göra? I manualen står det nåt om amatörinställningar (-10) och professionella inställningar (+4) Vad är de till? När man byter så klickar det till inne i breakoutboxen. Edited January 12, 2009 by Tophe
Guest maart Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Jag hittade idag under session Settings, i min E-Mu patchbay, en flik som heter I/O (in/out antar jag)Där kan man på varje in och utgång välja +4 eller -10. Vad handlar det om? Har det med effekten att göra? I manualen står det nåt om amatörinställningar (-10) och professionella inställningar (+4) Vad är de till? När man byter så klickar det till inne i breakoutboxen. Har du balanserade kablar från utgångarna ska du köra +4dB, har du inte det ska du köra -10dB. http://sv.wikipedia.org/wiki/Balanserad_kabel
Tophe Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Ok. Så jag ska inte använda +4 för att få upp insignalen lite grann? Bör jag skaffa balanserade kablar?
joachime Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Ok. Så jag ska inte använda +4 för att få upp insignalen lite grann?Bör jag skaffa balanserade kablar? Tanken är att du ska kunna anpassa kortets in- och utgångar till din övriga utrustning. Kolla vilken signalnivå dina övriga produkter arbetar med. Många klarar både av att arbeta vid -10 dBV och +4 dBu.
Recommended Posts