Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en låt jag skrev för, tja säkert 8-10 år sen som aldrig blivit utgiven men som jag alltid tänkt ha med på en egen skiva nån gång.

Och så i höstas tänkte jag att kanske ska jag arr:a upp den till ett litet projekt jag har på gång nu till våren men så hörde jag på radion en låt som nästan har identisk melodislinga i mellanspel/refräng som jag har bitvis i versen. Och även om låtarna är olika annars så hörs det ju tydligt.

Det finns ju inte en chans att låten skulle blivit snodd från mig så klart (kanske har vi haft samma influenser) men om jag skulle släppa den nu så lär jag ju bli anklagad som fan trots att detta är en av mina gamla låtar.

Hur fasen funkar det?

Och vad ska jag göra tycker ni? 🙂 Skita i den (men jag tycker det är en bra låt) eller bara köra på?

Haha. Vilket sammanträffande. 😄

Annons
Postat

Kör på... Anklagad för stöld kan man bli stup i kvarten och är inget att hänga upp sig på. Det ska rätt mycket till (avgörande från fall till fall) för att du ska bli dömd för "stöld".

DieHard (oregistrerad)
Postat

Försök inte ge ut den i alla fall. 😄 Nej men om det finns godkänt bevis på att du har skapat den långt innan den du hörde på radio så ska det väl funka.

Postat

Haha, ja det är nog så.

Onödigt att oroa sig innan det ens är tal om en utgivning.

Tack för inputen!!

Jag kör på (och kanske kör en "gissa vilken låt" när den är klar .....)

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.