Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Det hÀr min gamla strata, tror det Àr en 71-a. Köpte den för 1000 kr för typ 30 Är sen, dne var dÄ penselmÄlad svart och hade ett skadat band. DÄ hade den 3-way switch och orginalmickar. Den vid stallet lÀt skitbra, men de andra tvÄ lÀt knappt alls. Fick tag pÄ ett par Jackson singelcoil som lÀt vÀldigt bra, de tillverkas inte lÀngre. Jag tog bort banden och slipade halsen lite plattare sÄ den har en radius som Àr mer lik den Gibson och de nyare Fendermodellerna. (SÄna fanns inte dÄ) Den mer rundade greppbrÀdan som de Àldre fendrarna har, har jag aldrig riktigt gillat. Bender, töjer kanske det heter, man hÄrt slÄr strÀngarna i och tystnar, pÄ de flatare halsarna kan man ha strÀngarna lÀgre. Jag gav mig Àven pÄ baksidan pÄ halsen sÄ den Àr tunnare dÀr med. Banden Àr jumbo, tror det var Jim Dunlop, bra kvalitet jag har ju spelat som en dÄre pÄ den jÀmt tills för nÄgra Är sen nÀr jag blev helt torsk pÄ den tele jag spelar mest pÄ.

Efter ett tag dog den bra orginalmicken och jag satte dit ett set Lace Sensor frÄn frÄn en Claptonstrata, den hade Àven en midboost grej med kretskort o batteri som jag fick hugga ut för under plektrumskyddet. Det var nog de bÀsta mickar jag haft pÄ den.

Sen fick jag tyvÀrr för mig att all elektronik och moderna mickar var skit och skulle tas bort. Köpte dÄ Fender 57-62, tror jag de heter och sÄlde hela plektrumplattan, köpte den som sitter pÄ nu i samma veva. NÀr jag provspelade de nya sk fantastiska mickarna höll jag pÄ att grÄta, vad fan hade jag gjort?!?! Skitfesigt ljud, usch och tvi. Lyckades sÀlja dem och hittade tvÄ likadana Lace Sensor Gold pÄ Vendolin och sÄ köpte jag en Fender Hot Noiseless till stallet.

Med mickbrytaren i ÀndlÀgena kan jag med mitt-tonkontrollen steglöst vrida frÄn normalt singelcoil till humbucker med antingen stallmick och mittmick i serie, eller hals och mittmick i serie.

En lĂ„ng tid var gitarren Ferrariröd, lackad med billack. Jag var sĂ„ rĂ€dd att nĂ„n skulle sno min specialstrata, andra strator kunde jag inte spela pĂ„, sĂ€ jag högg in HÅKAN NILSSON pĂ„ hela framsidan, skitfult med stĂ€mjĂ€rn. Nu har jag putsat bort det och bara haft pĂ„ lite Le Tonkins Bio Impressive, det Ă€r en sorts linolja för bĂ„tar.

Har ibland funderat pÄ att sÀlja den, eftersom jag sÀllan spelar pÄ den, men det bÀr ju förstÄs emot efter att ha haft den sÄ mÄnga Är.

Jag tog nÄgra fler bilder men de försvann i datorn som visar tendenser att snart krascha...

Shit, inlÀgget hamnade i fel avdelning! Hilfe, hilfe!

post-8284-1231104660_thumb.jpg

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat

LĂ€cker story och gurra 😄

Postat

kul historia, roligt med instrument som har varit med och har en historia bakom sig.

Postat

kollade din hemsida och sÄg att du hade spelat in the thirll is gone, kom att tÀnka pÄ Quinn Sullivan som Àr 8 Är och kör den pÄ youtube:

Postat

Jag trÀffar Mats som jag köpte den av ibland. Han Ängrar sig fortfarande fruktansvÀrt.

Tror modellen kallas "Bullethead" pga dragstÄngens som ser ut som en liten kula i toppen. Lönnen i halsen kallas ögonlönn, nya sÄna halsar görs knappast idag. Och den gick jag lös med bandslip och rasp pÄ. Jag Àr nog ganska plojty plojty

post-8284-1231107866_thumb.jpg

Postat

det du skulle göra Ă€r att lĂ€mna in den till nĂ„gon riktigt duktig gitarrmeck och fĂ„ den slipad och lackad med cellulosalack för att fĂ„ den i riktigt schysst "nyskick".. 😛

fin gitarr, dock gillar jag inte de stora huvudena pÄ fendrarna..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.