Jump to content
Annons

Få tyst på reverbens efterklanger....?

Recommended Posts

MelodicMinor (oregistrerad)
Postat

Har en spår på vilket jag lagt upp ett ganska kraftigt reverb på en del. Använder reverben via Automtion och vill bara ha det fram till ett visst ställe i spåret. Dock så "ringer" ju reverbet över i flera sekunder efter att jag stoppat det i Automation och jag undrar hur jag löser det problemet, alltså att få tyst på det direkt där jag vill...

Tack på förhand.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag skulle automatisera volymreglaget.

Mute knappen kan smälla och klicka.

Sedan kan du också sätta en gate efter reverbet.

Antingen som stänger sig när reverbet klingat ut en kort stund eller automatisera gate med en trigger.

Att "sidechaina" trigga gatar är coolt som bara den...

Postat

Hmm.. är lite för dålig i Logic än så länge för att fullt få det att funka.. men om bara bussen som reverben är skickad till kan mutas direkt så löses ju problemet. Men kan man volymautomatisera bussen? Ursäkta mina nybörjarfrågor... 😳

Postat

Nån?

Postat
Hmm.. är lite för dålig i Logic än så länge för att fullt få det att funka.. men om bara bussen som reverben är skickad till kan mutas direkt så löses ju problemet. Men kan man volymautomatisera bussen? Ursäkta mina nybörjarfrågor... 😲

Ja det kan man. Bara att köra på

Postat
Men kan man volymautomatisera bussen? Ursäkta mina nybörjarfrågor...

Japp , Lättaste är att sätta bussen på touch och dra ned volymen sedan sätta den på read.

Men avancerat sätt där du har mer kontroll över åkningen är att skapa buss spåret i Arrange och göra volymautomation

som med vilket annat spår som helst.

Postat
Men kan man volymautomatisera bussen? Ursäkta mina nybörjarfrågor...

Japp , Lättaste är att sätta bussen på touch och dra ned volymen sedan sätta den på read.

Men avancerat sätt där du har mer kontroll över åkningen är att skapa buss spåret i Arrange och göra volymautomation

som med vilket annat spår som helst.

Tack för svaret!

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Sätt ner efterklangstiden på reverbpluggen det måste ju vara det lättaste.

Postat
Jag skulle automatisera volymreglaget.

Mute knappen kan smälla och klicka.

Har jag aldrig tänkt på, det har du ju rätt i. Det ska jag köra med fr.o.m. nu

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Sätt ner efterklangstiden på reverbpluggen det måste ju vara det lättaste.

Nu kommer du med ett sånt där Kalle-Anka förslag igen...

Du måste ju förstå att han är ute efter att göra automation av reverbet och inte nån fast decay...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.