devetdu Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Vad har ni för erfarenheter med trådlösa system med eller utan bodypack till elgitarrer? Tycker det verkar jobbigt att ha bodypack om man mest vill kunna glida runt hemma och lira lite överallt. Är det sämre ljud eller mottagning på dessa utan bodypack? Tack för ordet!
Guitar Nilsson Postat 29 december 2008 Postat 29 december 2008 Vad har ni för erfarenheter med trådlösa system med eller utan bodypack till elgitarrer? Tycker det verkar jobbigt att ha bodypack om man mest vill kunna glida runt hemma och lira lite överallt. Är det sämre ljud eller mottagning på dessa utan bodypack? Tack för ordet! Jag har oxå grunnat på det där. Om man har typ en sändarklump som sitter direkt på telepluggen, är det inte lätt att man dunkar i den nånstans? Att ha en kortare sladd och sen ha sändaren snyggt fästad på gitarremmen borde väl få den mer ur vägen, bättre skyddad? Ljudkvaliten beror nog en hel del på priset, oavsett hur det är monterat.
devetdu Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Kom loss era surisar. Dela med er av era erfarenheter nu.
Linos Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Jag har ett AKG wireless system till gitarren. Det har väl funkat OK tror dock att det blir mer proffsigt med bodypack. Ja använder det inte längre så om de e nån som vill köpa det så e de bara o skicka iväg ett mail! De e nåt sånt ja har: http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics.../8/8/344188.jpg
lavrell Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Har ett Sennheiser freeport som jag inte använder och det funkar ju kalas men behöver andra saker mer än ett trådlöst system så ska sälja det, PM:a om du är intresserad 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.