Jump to content
Annons

Scratch-pluggar (rtas)

Recommended Posts

harju (oregistrerad)
Postat

Sitter här och kollar upp om det finns några schyssta scratch-pluggar. Har du några tips eller andra lösningar på hur man kan greja denna effekt på? 😛

Annons
harju (oregistrerad)
Postat
  Stonerbox sa:
  harju sa:
Sitter här och kollar upp om det finns några schyssta scratch-pluggar. Har du några tips eller andra lösningar på hur man kan greja denna effekt på? 🙂

http://www.polyrythmic.org/en/mousescratcher.php

Jag vet inte dom den är så bra men kika på filmen och testa pluggen.

Jag kollade in den innan men som jag fattade det som så är den bunden till Mac och jag kör PC här. :|

Postat (redigerat)

Analog X släppte runt år 2000 ett gratis scratch verktyg som fungerar kanon bra tycker jag..

Jag brukade spara "min låt" som jag ville ha scratchen på som mono wave sen så ladda jag in den i programmet efter det så fick jag ta det ljud som jag ville scratcha spara som mono och ladda in.

Man får också skapa en tom mono wave fil som man sedan spelar in sin scratch på. Efter det så är det bara att lägga in den sparade filen i sin mix och dubbla om man vill ha stereo effekter osv.

bara att tanka och lycka till...

http://www.analogx.com/CONTENTS/download/audio.htm

ps: Dock så köpte jag egna turntables efter några år låter mycket bättre och du får mer känsla =P

Redigerat av manel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.