Jump to content
Annons

Installation av Superior 2.0


Roadster

Recommended Posts

Jag installerade ett nyinköpt Superior 2.0 på min PC. Jag lade installationen på C: där jag även har Protools LE 7.4 installerat (dock i en annan mapp). Hela installationen med 5 skivor gick problemfritt men hur kommer jag åt att starta programmet? Jag har registrerat Superior på Toontracks hemsida men det återstår "authorization" vilket kräver computer ID och det numret verkar man ska få fram när superior startas vilket jag nu inte kan.

Har jag installerat på fel ställe? Tilläggas kan är att jag är nybörjare på Protools och musikprogram i övrigt.

Redigerat av Roadster
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag installerade ett nyinköpt Superior 2.0 på min PC. Jag lade installationen på C: där jag även har Protools LE 7.4 installerat (dock i en annan mapp). Hela installationen med 5 skivor gick problemfritt men hur kommer jag åt att starta programmet? Jag har registrerat Superior på Toontracks hemsida men det återstår "authorization" vilket kräver computer ID och det numret verkar man ska få fram när superior startas vilket jag nu inte kan.

Har jag installerat på fel ställe? Tilläggas kan är att jag är nybörjare på Protools och musikprogram i övrigt.

Jag har för mig att Computer ID står i rutan som kommer upp när man ska aktivera, kolla efter nån knapp med nått liknande på! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hittat lösningen på halva problemet. När jag i Protools från mixern väljer plugin och sen instrument så kan jag där välja EZ-player (som också fanns med på installationsskivorna) och när jag startar EZ får jag upp computer-ID. Men var väljer jag Superior? Även det borde väl vara från Protools någonstans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som kör Superior 2.0 och Protools var startar ni upp Superior? Ska den liksom EZ-player visa sig under plugins i Protools?

Det är samma sätt man aktiverar de båda i Cubase och bör därför även vara på samma sätt i PT.

Låter väll logiskt? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

För någon annan som som eventuellt stöter på på problemet om var man startar Superior 2.0 och har ProTools så hittade jag grundproblemet och får svara på min egen fråga. Detta är säkert självklart för de flesta men man måste göra en "Stereo audio track" i Protools och sedan välja "plugin" och "multichannel instrument plugin". Jag hade själv bara försökt med mono audio track vilket inte fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...