Jump to content
Annons

Ang. Mikrofon-utrustning


studio54sweden

Recommended Posts

Tjabba!

Tänkte lägga upp min utrustning och kolla vad folk säger ang den. Bra eller Skit? Tycker jag får ett gött sound med den så jag är nöjd, tänkte kolla om skillnaden är cp stor mellan en mic som kostar 1000-2000 kr och 60 000, fattar självfallet att dset är någon skillnad, men ett gött sound är ju alltid ett gött sound. Peace!

jag har;

MXL 900 XL (mic)

Neumann PS15 (popp-skydd)

T-BONE MICSCREEN (vad kallar man det? isoleringsplatta applicerad bakom micen på stativet)

Tack!

Tja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Allt beror på vad man använder till vad och hur man gör det, en skicklig person kan ju få helt grymma resultat med samma utrustning som en amatör kan få att låta genomilla! Så rent generellt är det nog svårt att säga om en setup är bra eller dålig om man inte vet vad den används till!

Men jag är intresserad av hur T-Bonen presterar? För det är väl Thomannversionen om jag inte missminner mig alldeles.. Är den prisvärd? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Allt beror på vad man använder till vad och hur man gör det, en skicklig person kan ju få helt grymma resultat med samma utrustning som en amatör kan få att låta genomilla! Så rent generellt är det nog svårt att säga om en setup är bra eller dålig om man inte vet vad den används till!

Men jag är intresserad av hur T-Bonen presterar? För det är väl Thomannversionen om jag inte missminner mig alldeles.. Är den prisvärd? 😱

T-bonen + puffskyddet gav strålande reslutat och inspelningarna blev oerhört cleana, rekomenderar starkt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba!

Tänkte lägga upp min utrustning och kolla vad folk säger ang den. Bra eller Skit? Tycker jag får ett gött sound med den så jag är nöjd, tänkte kolla om skillnaden är cp stor mellan en mic som kostar 1000-2000 kr och 60 000, fattar självfallet att dset är någon skillnad, men ett gött sound är ju alltid ett gött sound. Peace!

jag har;

MXL 900 XL (mic)

Neumann PS15 (popp-skydd)

T-BONE MICSCREEN (vad kallar man det? isoleringsplatta applicerad bakom micen på stativet)

Tack!

Tja!

cp stor? Vad betyder det? En liten lustighet på cp-skadades bekostnad? Redigera bort det tycker jag... Så suddar jag mitt gnäll med... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...