Jump to content
Annons

Vad behöver jag för prylar?!


Foxy

Recommended Posts

Tanken är att jag ska kunna spela in många kanaler samtidigt in på separata spår. Minumin 8 kanaler in, då jag ska kunna spela in t.ex. ett trumset.

Jag har i nuläget en P4 på 1,7GHz med 256DDR-ram. Först och främst, är det något att bygga vidare på?

Vilket ljudkort bör jag kolla in? Mixer? Preamp? Är helt lost i djungeln av prylar...

Vilka lösningar finns det i fråga om USB/Firewire om jag bestämmer mig för att skaffa en bärbar dator istället?

Tacksam för svar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skall du ha så många ingångar men ändå vara "portabel", (du snackade om bärbar dator) så kan det bli svårt.. Men har du grejerna stående i en studio, då är digi002 (med licens för pro tools LE, Sampletank LE, Amplitude LE mm) ett mkt bra alternativ.. (Nu vet jag ju inte vilken prisklass du är ute efter... men det är iaf ett mkt bra val.. (dotorn bör iofs uppgraderas något oxå då, 3,0 ung kanske.. 1024 mb i ram... )

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller ljudkort kan du absolut hitta billiga 8in/ut.....

AudioTrak Maya 1010 för 3400:- på JAM....8in/ut....

ESI WamiRack ESP1010 för 4500:- på JAM.......8in/ut....

ST Audio har nog någon variant också.....mellan 3000-5000:- kan jag tänka mig

JJLABS mikpaket för trummor....7mikar, 1995:-

detta plus claes mikpreamplösning kanske.....(som inte finns med i tråden längre....vad hände med den!?!?)

alternativt ett ST Audio DSP3000 M-port, 8in/ut med 8mikpreamps....plus mikpaketet med 7mikar=12.000:-

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

detta plus claes mikpreamplösning kanske.....(som inte finns med i tråden längre....vad hände med den!?!?)

Det blev två trådar, så det är kanske bäst att avsluta kommentarer i denna och fortsätta i den andra...?

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=2&t=5916&s=

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...