Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

jag undrar om man kan och isåfall hur man gör för att ändra om i keymapen i addictive drums.. jag tycker tex det är lite krångligt att spela eftersom crash-sitter lite långt borta från virvel och kagge.

mycket tacksam för svar.

ha en fin kväll.

Annons
Postat
Vilket program sitter du i? Jag hittade något om att Cubase och Logic kunde ändar knapparnas inriktning.

Kolla här: http://www.xlnaudio.com/forum/viewtopic.ph...ighlight=keymap

Lycka till!

Sitter i Logic Express.

Ska kolla upp den där tråden.. det står dock att "In Logic, you can transpose the whole track (including incoming MIDI) so that you can shift the whole keymap a couple of steps up or down."

Det lär inte räcka eftersom kaggen redan sitter längst till vänster.

Om jag då ska dra ner hela keymapen så att pukorna (som sitter i oktav 2) kommer ner till oktav 1, så kommer ju således kaggen att åka ner till Oktav -1 om du förstår 😄

Störig grej.. Känns konstigt att gå och köpa en klaviatur med fler tangenter bara för detta ändamål, det borde ju vara en självklar funktion att man kan sätta upp själv på vilka tangenter man vill ha vilka ljud, som tillexempel i dataspel då man kan välja om man vill hoppa med space eller alt.. det vore ju skumt om det var diktatoriskt samma knappar för alla...

Postat (redigerat)

Detta har jag också undrat över då jag vill köra med mitt digitalset... Känns ju inte så himla ballt att hihaten blir koklocka och riden blir hihat osv... Hur gör man för att ändra midi-tonerna till andra trummor? Kan man göra en egen keymap i Addictive Drums? Eller routa om midisignalerna i Logic? Går det att bara "assigna" olika toner till olika trummor?

Redigerat av MrBluesman
Postat
Vilket program sitter du i? Jag hittade något om att Cubase och Logic kunde ändar knapparnas inriktning.

Kolla här: http://www.xlnaudio.com/forum/viewtopic.ph...ighlight=keymap

Lycka till!

Sitter i Logic Express.

Ska kolla upp den där tråden.. det står dock att "In Logic, you can transpose the whole track (including incoming MIDI) so that you can shift the whole keymap a couple of steps up or down."

Det lär inte räcka eftersom kaggen redan sitter längst till vänster.

Om jag då ska dra ner hela keymapen så att pukorna (som sitter i oktav 2) kommer ner till oktav 1, så kommer ju således kaggen att åka ner till Oktav -1 om du förstår 🙂

Störig grej.. Känns konstigt att gå och köpa en klaviatur med fler tangenter bara för detta ändamål, det borde ju vara en självklar funktion att man kan sätta upp själv på vilka tangenter man vill ha vilka ljud, som tillexempel i dataspel då man kan välja om man vill hoppa med space eller alt.. det vore ju skumt om det var diktatoriskt samma knappar för alla...

Oj, jag var väldigt trött igår så jag såg inte det. Sorry.

Postat

Hoppas att det löste sig! Hör gärna av er till support [at] xlnaudio.com nästa gång, så hjälper vi till 🙂

Postat
Ni kan ju pröva den Logic Drum Map som finns på XLN Audios sida. Finns instruktioner i .zip-filen.

http://www.xlnaudio.com/downloads/drummaps...mmap-logic8.zip

aa, fick ner den där filen.. men jag som är grön och håller på att lära mig allting förstår inte hur jag ska göra med den filen "Logic8DrumMap.logic" .

det står i instruktionerna att:

"These are Logic arrangements with built-in GM drum maps. Just load up the arrangement and record enable the AD Map track (by selecting it in the Arrange window), and you are ready to rock!"

vad jag förstår det som så är detta en vanlig logic-project-fil, dvs att det bara är att ladda upp den här filen under "open". men jag kan inte välja den här filen när jag ska loada den.

när jag dubbelklickar på filen för att den ska öppnas i logic så får jag bara felmeddelande "Logic Express: Plug-in "Addictive" of type 0 - 16 not availible!"

hjälp någon?

Postat
Ni kan ju pröva den Logic Drum Map som finns på XLN Audios sida. Finns instruktioner i .zip-filen.

aa, fick ner den där filen.. men jag som är grön och håller på att lära mig allting förstår inte hur jag ska göra med den filen "Logic8DrumMap.logic" .

"These are Logic arrangements with built-in GM drum maps. Just load up the arrangement and record enable the AD Map track (by selecting it in the Arrange window), and you are ready to rock!"

vad jag förstår det som så är detta en vanlig logic-project-fil, dvs att det bara är att ladda upp den här filen under "open". men jag kan inte välja den här filen när jag ska loada den.

när jag dubbelklickar på filen för att den ska öppnas i logic så får jag bara felmeddelande "Logic Express: Plug-in "Addictive" of type 0 - 16 not availible!"

hjälp någon?

Ah, det är för att Multi Out-versionen av Addictive Drums är inladdat i arrangemanget.

När Logic uppdaterades till version 8 så slutade Multi Out-versionen av Addictive Drums att fungera. Har man AD 1.1.1 och senaste versionen av Logic så ska det inte vara några problem. Vi rekommenderar givetvis att våra användare har den senaste versionen, men om jag inte minns fel så kan drum mapen fungera utan att uppdatera också. Prova att markera "AD Map"-spåret och ladda in en ny instans av Addictive Drums där du väljer Stereo-versionen istället.

Postat

hjälp någon?

Ah, det är för att Multi Out-versionen av Addictive Drums är inladdat i arrangemanget.

När Logic uppdaterades till version 8 så slutade Multi Out-versionen av Addictive Drums att fungera. Har man AD 1.1.1 och senaste versionen av Logic så ska det inte vara några problem. Vi rekommenderar givetvis att våra användare har den senaste versionen, men om jag inte minns fel så kan drum mapen fungera utan att uppdatera också. Prova att markera "AD Map"-spåret och ladda in en ny instans av Addictive Drums där du väljer Stereo-versionen istället.

Problemet är ju bara att jag inte ens får in "AD-map"-spåret in i arrangen.

Men detta bör alltså gå om jag bara uppdaterar AD?

Postat

hjälp någon?

Problemet är ju bara att jag inte ens får in "AD-map"-spåret in i arrangen.

Men detta bör alltså gå om jag bara uppdaterar AD?

Om du uppdaterar AD så bör felmeddelandet försvinna. Vad händer när du klickat bort felmeddelandet då?

• 2 veckor senare...
Postat

Jag har precis köpt XLN Addictive Drums Bundle och har installerat det i min mac, men får inte upp den i Protools M-powered.

Den finns i mappen plugins men går inte att hitta i PT. Den finns inte heller under program så att det att starta den som standalone och aktivera den.

Är det nån som kan hjälpa mig så vore jag tacksam.

Postat
Jag har precis köpt XLN Addictive Drums Bundle och har installerat det i min mac, men får inte upp den i Protools M-powered.

Den finns i mappen plugins men går inte att hitta i PT. Den finns inte heller under program så att det att starta den som standalone och aktivera den.

Använder du ett Stereo Instrument Track? Om man kör Mono Instrument Track så dyker inte Addictive Drums upp i listan.

Om det fortfarande är problem - dra iväg ett mail till support [at] xlnaudio.com så kollar jag på det på tisdag.

MVH

Tore

Postat

Använder du ett Stereo Instrument Track? Om man kör Mono Instrument Track så dyker inte Addictive Drums upp i listan.

Om det fortfarande är problem - dra iväg ett mail till support [at] xlnaudio.com så kollar jag på det på tisdag.

MVH

Tore

Det var inte svårare än så alltså. Nu funkar det som det ska. Mången tack för ett mycket snabbt svar.

Rock´n Roll

John

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.