barkley Postat 8 december 2008 Dela Postat 8 december 2008 Hoj! Jag har hittils bara varit med och riggat mindre aktiva PA-system: 1 topp och en sub pÄ varje sida. Hur gör man om man skalar upp det till 2 toppar och 2 subbar pÄ varje sida: behövs det nÄn extern splittbox, delningsfilter etc? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
GÀst Postat 8 december 2008 Dela Postat 8 december 2008 Du kopplar vell som du har nu fast du drar en sladd frÄn utÄngen pÄ ena till ingÄng pÄ andra. Har funkat för mig. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 8 december 2008 Dela Postat 8 december 2008 (redigerat) Borde vara sĂ„hĂ€r om man tĂ€nker signalvĂ€gar bara, men jag Ă€r inte 100% utan att vara pĂ„ plats sjĂ€lv đ Main out R till höger baslĂ„da. Direct out, (tror jag det kan heta) frĂ„n den baslĂ„dan till andra baslĂ„dan (kan Ă€ven vara low pass out eller thru), lite osĂ€ker dĂ€r dĂ„ jag inte vet hur ditt system ser ut, men du förstĂ„r sĂ€kert signalvĂ€gen. Hi pass out frĂ„n första baslĂ„da till en av topparna. Thru frĂ„n den toppen du kopplat in baslĂ„dan till, till andra toppen. Gör likadant med VĂ€nster kanal. Hoppas det va detta du menade đ MVH Anders Redigerat 8 december 2008 av Gizmozis Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
barkley Postat 8 december 2008 TrĂ„dstartare Dela Postat 8 december 2008 Hoppas det va detta du menade đ MVH Anders Precis! Tackar! Huvudsaken att man inte behöver skaffa extraprylar. DĂ„ kan man ju enkelt bygga ut systemet vartefter beroende pĂ„ lokalens storlek. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 8 december 2008 Dela Postat 8 december 2008 Hoppas det va detta du menade đ MVH Anders Precis! Tackar! Huvudsaken att man inte behöver skaffa extraprylar. DĂ„ kan man ju enkelt bygga ut systemet vartefter beroende pĂ„ lokalens storlek. Som jag skrev sĂ„ tĂ€nkte jag bara signalvĂ€gen nu. SĂ„ det vorde ju bra om nĂ„gon kunde komma in och sĂ€ga att det Ă€r rĂ€tt innan du tar mig pĂ„ orden đź MVH Anders Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.