Jump to content
Annons

Massjoining av piratpartiet måndag 8 dec


Dingbats

Recommended Posts

Imorgon måndag är det gå-med-i-piratpartiet-dagen. Tanken är att få de styrande politikerna att lägga märke till det motstånd som finns mot de kontraproduktiva och bakåtsträvande lagar som införs en efter en, genom att piratpartiets medlemsantal ökas rejält på en och samma dag.

Medlemskapet kostar ingenting (men man får gärna donera pengar om man vill). Bli medlem på Bli pirat.nu.

Och när jag ändå håller på: inb4 shitstorm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Imorgon måndag är det gå-med-i-piratpartiet-dagen. Tanken är att få de styrande politikerna att lägga märke till det motstånd som finns mot de kontraproduktiva och bakåtsträvande lagar som införs en efter en, genom att piratpartiets medlemsantal ökas rejält på en och samma dag.

Medlemskapet kostar ingenting (men man får gärna donera pengar om man vill). Bli medlem på Bli pirat.nu.

Och när jag ändå håller på: inb4 shitstorm

Om man går med där, tycker man då att det är helt rätt att gratis sno, eller vad det nu kallas, musik, filmer, spel och program på nätet? Det kanske har diskuterats förr, men jag hänger med dåligt vad som händer i stora världen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tycker ni, de flesta att det är rätt att bara ladda ner allt gratis?

Som om man via nätet kunde lämna in bilen för lagning och sen bara skita i att betala så bilmeken och hans familj dör av svält och misär. Fast så kanske det inte alls fungerar? Jag begriper mig bara på omickade basfioler och träsegelbåtar utan motor. Vill inte alls tala om för nån annan vad som är rätt eller fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige måste vara det enda land i världen där gratis spel och musik är så viktigt att ett "parti" som driver denna enda fråga kan få en dryg procent av rösterna i ett riksdagsval.

Det är för ynkligt att så många kastar bort sin röst på något så futtigt. Hoppas ni som röstade på piratstollarna skäms, men det är väl för mycket begärt av era CocaCola-förgiftade hjärnor...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Rösta på Piratpartiet om du tycker att grabbarna på IT-avdelningen ska styra landet."

😆

Måste man göra det imorgon? kan man inte joina 23:59? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)
Imorgon måndag är det gå-med-i-piratpartiet-dagen. Tanken är att få de styrande politikerna att lägga märke till det motstånd som finns mot de kontraproduktiva och bakåtsträvande lagar som införs en efter en, genom att piratpartiets medlemsantal ökas rejält på en och samma dag.

Medlemskapet kostar ingenting (men man får gärna donera pengar om man vill). Bli medlem på Bli pirat.nu.

Och när jag ändå håller på: inb4 shitstorm

Om man går med där, tycker man då att det är helt rätt att gratis sno, eller vad det nu kallas, musik, filmer, spel och program på nätet? Det kanske har diskuterats förr, men jag hänger med dåligt vad som händer i stora världen.

Ja, de som går med där tycker nog så. Alla andra typer av hobbys, intressen och konstformer är nämligen helt OK att tjäna pengar på men inte dessa. Hur mycket tid och pengar de lägger ner på att skapa och utveckla spelar ingen roll. Nej, det ska självklart spridas gratis till alla. Musik, film, spel och program får man bara ägna sig åt för att man:

A. Tycker det är roligt.

B. Vill få ut ett budskap.

C. Förmedla en känsla.

Men tjäna pengar på det? Nej, nej, ajabaja! Då är man inte SERIÖS! Då spelar det ingen roll om man faktiskt både tycker det är roligt, vill få ut ett budskap och förmedla en känsla. För vill man också leva gott på det blir man oseriös och det går inte för sig. I alla andra branscher kan man både vara seriös OCH tjäna pengar men så är det inte med film, musik, spel och program. Därför ska allt som produceras här vara gratis för alla från första stund.

Ungefär så tycker de som går med i piratpartiet och är för fri fildelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär så tycker de som går med i piratpartiet och är för fri fildelning.

Alla judar måste dö eller tvångssteriliseras. Heroin ska vara lagligt. Kommunalskatten ska avskaffas. Man får inte röka på balkongen.

Ungefär så tycker de som är mot fri fildelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Högskolan i Kalmar, medialinjen, har precis varit hemma hos mej och intervjuat mej angående ipred-lagen. Jag är med som Piratpartist och motståndare till ipred. De undrade om jag kunde ordna fram någon i Kalmar som är för ipred-lagen. De har försökt men har inte kunnat hitta nån. Jag lovade att försöka.

Så därför:

Om du bor i Kalmar och är för ipred-lagen vänligen PM:a mej

De måste filma senast Tisd. 9/12 i Kalmar. / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Piratpartiet fick 600 nya medlemmar under måndagen. / Mikke

Härligt! Nu är vi större än samtliga ungedomsförbund va?

Jo så är det nog 😄 . Men storleken har som bekant mindre betydelse. Det är hur du använder dina resurser som är det avgörande / Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Piratpartiet fick 600 nya medlemmar under måndagen. / Mikke

Härligt! Nu är vi större än samtliga ungedomsförbund va?

Jo så är det nog :rolleyes: . Men storleken har som bekant mindre betydelse. Det är hur du använder dina resurser som är det avgörande / Mikke

hmmm!

Enligt er egen sida så är V störst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyller man i personnummer när man går med i Piratpartiet? Annars känns inte medlemsantalet speciellt trovärdigt eftersom en person isåfall registrera sig flera gånger för att öka på medlemsregistret. Dessutom är det ju gratis, så spontanregistrering är nog ganska vanligt.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...