Jump to content
Annons

Bandet som spelar i Idol


DivineCo

Recommended Posts

Måste säga att jag sällan har hört ett så här dåligt band i ettsånt här sammanhang. Kanske var många av låtarna väldigt programmerade från början men det behöver ju ändå inte betyda att bandet låter som programmerad midi.

För att vara en person som har svårt för sväng rent generellt så måste jag nog ändå påstå att det här bandet var så osvängit att det inte fanns någon som helst poäng att ha med dom som liveband.

Musikerna var säkert jätteduktiga om man nu undantar vokalisterna som lät mer än lovligt mycket afterski. Iof ett lite svajigt liveelement. I övrigt dödade dom ju fullständigt låtarna och i synnerhet Robins version av It´s my Life och Alices version av den där Robynlåten.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är helt övertygad om att du hade gjort det bättre basshole. Det jag tycker är mest tråkigt är att artisterna fick lida. Iof gick antagligen rätt personer vidare. Ingen är i närheten av Kevin och Alice är en oerhört duktig sångerska för sin ålder men jag tycker lite synd om Robin som också bara är 16 eller 17 och som bandet totalt sänkte. Är verkligen ingen fan av Bon Jovi men låten hade fan spelats bättre av en hockeyorganist i NHL.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slötittade bara medans jag var på fest(Nykter, inte nu dock). Åkte Robin ut alltså? Oj så bra.

Ang bandet: Tv 4 har aldrig lyckats få ut bra tv-ljud i sina sändningar sen så var dagens låtar så oerhört "proddade" innan i sitt original. Så jag tror det är svårt att få nåt band att fixa tex Robyn o Ricky Martin "live".

Idolbandet är duktiga men ljudet via "vanlig" tv suger.

Tyckte förresten att snubben som spelade in nån låt med idolerna där i början var lik Joachimes avatarbild. Kan det stämma eller bedrog skägget mig? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ludet inte är perfekt bryr jag mig lite om men om bandet låter stel kareoke bakgrund finns det ingen anledning att ha ett liveband.

Är väll dock kanske bra att det sysselsätter några fler än dom som spelar julshower nu men om någon någonsin ska orka uppskatta ett liveband mer i sändning måste det till betydligt mer.

Antagligen kommer vi inte att ha liveband överhuvudtaget mer för att alla som spelar tror att dom måste låta proddade.

Tror egentligen inte att det är omöjligt att spela live på TV idag och det är alla klassiskt skolade musiker bra exempel på. Inom rocksvängen tycks det däremot vara omöjligt och så länge det är så kan man ju lika väl ersätta med en färdigproddad backgrund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ludet inte är perfekt bryr jag mig lite om men om bandet låter stel kareoke bakgrund finns det ingen anledning att ha ett liveband.

Är väll dock kanske bra att det sysselsätter några fler än dom som spelar julshower nu men om någon någonsin ska orka uppskatta ett liveband mer i sändning måste det till betydligt mer.

Antagligen kommer vi inte att ha liveband överhuvudtaget mer för att alla som spelar tror att dom måste låta proddade.

Tror egentligen inte att det är omöjligt att spela live på TV idag och det är alla klassiskt skolade musiker bra exempel på. Inom rocksvängen tycks det däremot vara omöjligt och så länge det är så kan man ju lika väl ersätta med en färdigproddad backgrund.

Håller med till en stor del där. Jag saknar spänningen i det som "törs" visas live. Dom som spelar i tv-band är ofta "skolade" musiker och racklar sällan. Tråkigt men sant är som du säger...snart är livemusik borta. 😄 Det vågas inte visas på tv.

Jag blev oerhört besviken när i mitt tycke världens bästa livealbum "KISS- ALIVE ll " visades vara fejk. Nu är det ju många år sen jag fick veta det men man slutar aldrig förundras. 🙂

...nu till nåt helt annat....

...öl? är änna barnledig..........så jag skålar änna............ 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga tvärt emot. Jag såg bara första halvan med de första tre låtarna.

Jag tyckte bandet svängde bra och att de presterade bra med tanke på vilken typ av musik de skulle göra med sin sättning.

Om vi däremot ska diskutera sångarna var det ju rent ut sagt pinsamt. Robin är inte en duktig sångare. Det känns som kvaliteten hos idoldeltagarna har sjunkit. Tjejen var okej men absolut ingenting fantastiskt. Killen från malta var däremot riktigt bra. Ärlig utstrålning, härlig röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att bandet inte är nåt vidare... Rockmusiker som inte kan nåt annat sväng än just rocksväng. Vet inte vem som är kapellmästare av dom, men han löste arrandet dåligt. Ska man spela programmerat live så får man se till att arra så det blir bra live.

Malta-killen sjunger helt sinnessjukt bra. Personligen gillar jag inte riktigt hans uttryck osv men det måste vara den bästa sångaren i Idol genom tiderna; han har oklanderlig time, fraserar hur snyggt som helst och har en "färdigmixad" röst som låter platta direkt. Dessutom låter det som om han är väldigt fri i sången, han leker med pitch, time och fraseringar hejvilt och har total kontroll hela tiden. Även om det är inövat låter det inte så.

Mina favoriter var Lars och Lou-lou annars, det blev bra musik när dom uppträdde vilket jag aldrig varit med om i idolsammanhang tidigare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ludet inte är perfekt bryr jag mig lite om men om bandet låter stel kareoke bakgrund finns det ingen anledning att ha ett liveband.

Är väll dock kanske bra att det sysselsätter några fler än dom som spelar julshower nu men om någon någonsin ska orka uppskatta ett liveband mer i sändning måste det till betydligt mer.

Antagligen kommer vi inte att ha liveband överhuvudtaget mer för att alla som spelar tror att dom måste låta proddade.

Tror egentligen inte att det är omöjligt att spela live på TV idag och det är alla klassiskt skolade musiker bra exempel på. Inom rocksvängen tycks det däremot vara omöjligt och så länge det är så kan man ju lika väl ersätta med en färdigproddad backgrund.

Håller med till en stor del där. Jag saknar spänningen i det som "törs" visas live. Dom som spelar i tv-band är ofta "skolade" musiker och racklar sällan. Tråkigt men sant är som du säger...snart är livemusik borta. 🙁 Det vågas inte visas på tv.

Jag blev oerhört besviken när i mitt tycke världens bästa livealbum "KISS- ALIVE ll " visades vara fejk. Nu är det ju många år sen jag fick veta det men man slutar aldrig förundras. 🙂

Likaså Judas Priest´s mästerverk "Unleashed in the East" 🙁

...öl? är änna barnledig..........så jag skålar änna............ 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ludet inte är perfekt bryr jag mig lite om men om bandet låter stel kareoke bakgrund finns det ingen anledning att ha ett liveband.

Exakt, de spelar allt korrekt och mycket bra till orginalet men det finns ingen feeling, inget tryck det är helt sumpat. Ofta så får jag känslan av att många skolade musiker är jävligr tråkiga. Ta ex mina lärara på skolan, går trean på musik. Har sett dem i flera live samanhang men jag tycker inget av det har varit speciellt bra :/. De blir okey men ingen wow upplevelse. Som Metallica ex 🙁, där är inte alla skolade i alla fall ex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det till stor del beror på att dom inte får ta ut svängarna så mycket. Gitarristen Joacim Backman som är en bekant till mig är en riktigt bra musiker som jag vet spelar fantastiskt bra men det får ju inte riktigt komma till sin rätt i TV.

Men självklart tror jag att det kanske skulle låta bättre om dom lät lite yngre hungrigare musiker spela och det är ju något som saknas just nu i TV-band/Coverband världen. De flesta ställena och produktionerna satsar på de band som spelat i 15 år som är erkänt duktiga men det blir ibland lätt lite trist då den där "nerven" inte riktigt finns kvar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja!!, men det kan ju vara lite så att banden ska vara så mycket i bakgrunden som möjligt för att den nya "idolen" ska kunna träda fram mera. Men det blir ju typ motsatsen 😛.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...