Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

SĂ„dĂ€r. Nu Ă€r mitt nya HD2 system i full rulle och allt bara flyter pĂ„ 🙂 Jag hade ju turen att fĂ„ med en j-vla massa pluggar med detta köpet sĂ„ ikvĂ€ll testade jag trumpluggen strike och gitarrpluggen Eleven. Jag var bara tvungen att köra ACDC Back in black nĂ€r jag hittade en preset för Angus Young i gitarrpluggen 🙂

Strike Ă€r helt klart lite annorlunda om man Ă€r van vid EZDrummer. HĂ€r Ă€r de olika midifilerna redan mappade till ditt klaviatur om man vill anvĂ€nda de som följer med. Men kan Ă€ven anvĂ€nda vanliga midifiler, men man fĂ„r stĂ€lla in sĂ„ att oktaverna stĂ€mmer dĂ„. LjudmĂ€ssigt sĂ„ gillar jag strike betydligt mer Ă€n EZdrummer. Och med lite tid sĂ„ kommer jag nog gilla arbetsflödet lite mer Ă€n vad jag gör nu. Är sĂ€kert bara en vanesak.

Följande pluggar Àr anvÀnda

Gitarr (2 st lika dana)

Eleven

BF3 compressor

7band EQ

Trummor

Strike

PÄ virvel la jag följande:

Digirack compressor

EQ

BF3

Revibe

En paralellkompression av virvel med Hi pass filter vid ca 5Khz, BF3, samt revibe med annan instÀllning.

Sedan anvÀnde jag de inbyggda effekterna i strike för kick och OH.

SÀg gÀrna vad ni tycker om ljudet ur dessa pluggar. Eleven Àr i mina öron en av de bÀsta gitarrsimulatorerna pÄ marknaden (jÀmför med guitar rig 2 och amplitude 1)

http://www.speedyshare.com/250564449.html

Nya pluggar pÄlagda. Senaste hittar du i lÀnken hÀr under och vad jag gjort lÀngre fram i trÄden.

http://www.speedyshare.com/716520496.html

Version 3 🙂http://www.speedyshare.com/355858546.html

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Annons
  • Svar 70
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Jag fick idag bekrĂ€ftat att Protools HD har sĂ€mre ljudmotor Ă€n Nuendo. En vĂ€ldigt tekniskt kunnig kille pĂ„ Yamaha berĂ€ttade om tester som gjorts. 🙂

Postat
Jag fick idag bekrĂ€ftat att Protools HD har sĂ€mre ljudmotor Ă€n Nuendo. En vĂ€ldigt tekniskt kunnig kille pĂ„ Yamaha berĂ€ttade om tester som gjorts. 🙂

Det mĂ„ sĂ„ vara, har jag inte en aning om och kan varken sĂ€ga emot eller hĂ„lla med, och jag bryr mig inte sĂ„ mycket, denna ljudmotor duger gott och vĂ€l till mig 🙂

MVH

Anders

DieHard (oregistrerad)
Postat

Kul att fĂ„ höra hur bĂ„de Strike och Eleven lĂ„ter. DĂ„ jag inte har PT sĂ„ gĂ„r det inte anvĂ€nda Eleven för min del. Synd, för den lĂ„ter riktigt bra. SjĂ€lv kör jag med en Toneport och dĂ€r lĂ„ter inte disten bra om jag inte anvĂ€nder tubescreamerpedalen. Men hĂ€r lĂ„ter det bra. LĂ€gg gĂ€rna upp fler filer med dessa pluggar nĂ€r du har plitat ihop nĂ„got mera. 🙂

Postat

ja viist lÄter det bra bÄde trummor och gitarr. grattis.

Postat
Kul att fĂ„ höra hur bĂ„de Strike och Eleven lĂ„ter. DĂ„ jag inte har PT sĂ„ gĂ„r det inte anvĂ€nda Eleven för min del. Synd, för den lĂ„ter riktigt bra. SjĂ€lv kör jag med en Toneport och dĂ€r lĂ„ter inte disten bra om jag inte anvĂ€nder tubescreamerpedalen. Men hĂ€r lĂ„ter det bra. LĂ€gg gĂ€rna upp fler filer med dessa pluggar nĂ€r du har plitat ihop nĂ„got mera. 🙂

Det Ă€r synd att det inte finns wrapper för RTAS-VST, utan bara tvĂ€rt om. Fler filer kommer att komma upp. MĂ„ste ju lĂ€ra mig alla dessa nya pluggar 🙂

ja viist lÄter det bra bÄde trummor och gitarr. grattis.

Tack 🙂

Postat (redigerat)

Du Ă€r avundsjuk! 🙂

Till Gizmo: Vilka pluggar Àr det du har skaffat?

Redigerat av joachime
Postat

Du Ă€r avundsjuk! 🙂

Till Gizmo: Vilka pluggar Àr det du har skaffat?

Jag skaffade massive pack pro 7. SÄ dÄ ingick dessa pluggar i det, inklusive mina egna val.

* Abbey Road Brilliance Pack — Get that Beatles-esque sound with emulations of Abbey Road’s classic presence EQs

* Brainworx bx_digital — Give mixes professional polish with this state-of-the-art, high-end stereo mastering plug-in

* Eventide Omnipressor** — Expand and compress your audio a little or take it to the extreme without endangering quality

* Flux Epure II — Refine sounds with this 5-band EQ that uses State-Space to produce the best signal-to-noise ratio

* GRM Tools Classic TDM Bundle — Create and enhance sounds with this bundle of eight real-time plug-ins

* Softube Acoustic Feedback Deluxe — Create realistic screaming guitar feedback to give your sounds some serious edge

* TC Electronic MD3 Stereo Mastering — Bring high-end mastering to your mixes with powerful dynamics and limiter plug-ins

* URS M series EQ Bundle — Get vintage processing in the digital domain with the Motor City and Vintage Cinema EQs

* Bomb Factory Classic Compressors Bundle — Add warmth to mixes with emulations of the renowned LA-2A and MC77

* Digidesign Elevenℱ — Achieve hyper-realistic mic’d guitar amp tones based on the world’s most coveted vintage and modern amps

* † Digidesign Impact¼ — Treat your sessions to console-style mix bus compression, offering 7.1 capability and up to 192 kHz support

* Digidesign Reel Tapeℱ Suite — Re-create the unmistakable warmth and punch of analog tape recordings with this trio of plug-ins

* † Digidesign ReVibe¼ — Give your tracks some room with this powerful reverb that accurately models the reflections and coloration of real spaces

* Digidesign X-Form¼ — Time-stretch and pitch-shift tracks, even to the extreme, with high-quality, natural-sounding results

* Trillium Lane Labs TL Drum Rehabℱ — Enhance or even replace drum sounds easily with this real-time drum replacement tool

* Trillium Lane Labs TL Spaceℱ TDM Edition — Create natural-sounding reverb spaces with this convolution reverb

* TC Electronic Master X3 — Speed up the mastering process with this virtual incarnation of TC Electronic’s Finalizer

* TC-Helicon Harmony4 — Create or fatten vocal harmony tracks with unsurpassed realism with this powerful plug-in

*Strike

*Velvet

*Transfuser

*Hybrid

*Structure

Sedan fick jag med lite till, men detta va nog det största och mesta iaf 🙂

MVH

Anders

Postat

Ja hÀr har ni i alla fall en (till) som Àr avundsjuk. Föresten hur vÀl fungerar TC-Helicon Harmony4 som plug? Vore kul att höra om du nÄgongÄng gör nÄgot med Helicon.

Postat
Jag fick idag bekrĂ€ftat att Protools HD har sĂ€mre ljudmotor Ă€n Nuendo. En vĂ€ldigt tekniskt kunnig kille pĂ„ Yamaha berĂ€ttade om tester som gjorts. đŸ€Ș

Don't go there hehe 😉 Yamaha Ă€ger ju f.ö. Steinberg 😳

Skulle ju vara spÀnnande att ta del av de tester som "bekrÀftar" ett sÄnt pÄstÄende, posta gÀrna lÀnk!

IMHO:

Alla ljudmotorer Àr jÀttebra! Sjukt bra. Fantastiska. Och alla DAWs ger i princip exakt samma resultat, det har ju testats till döds (om vi talar om summering, vilket jag antar i detta fall).

Arbetsflöde, pluggar, personlig smak.. dÀr finns det skillnader som mÀrks, skulle jag sÀga! IMHO alltsÄ.

Postat (redigerat)
Ja hÀr har ni i alla fall en (till) som Àr avundsjuk. Föresten hur vÀl fungerar TC-Helicon Harmony4 som plug? Vore kul att höra om du nÄgongÄng gör nÄgot med Helicon.

Hejsan

Jag har inte hunnit testa den Ă€nnu. MEn nĂ€r jag gör det sĂ„ kan jag ju lĂ€mna lite tankar och Ă„sikter om hur jag tyckte den fungerade att arbeta med ocksĂ„. Samt lĂ€gga upp ljudexempel đŸ€Ș

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat

Hejsan

Jag har inte hunnit testa den Ă€nnu. MEn nĂ€r jag gör det sĂ„ kan jag ju lĂ€mna lite tankar och Ă„sikter om hur jag tyckte den fungerade att arbeta med ocksĂ„. Samt lĂ€gga upp ljudexempel 😳

MVH

Anders

Det Àr inget jag Àr avundsjuk över. Det kostar en mycket pengar utan att det Àr vÀrt det. NÀr Nuendos ljudmotor lÄter bÀttre och midiÀr bÀttre i Nuendo.

Men det Ă€r ju en konservativ branch dĂ€r Protools mĂ„ste vara bĂ€st eftersom det Ă€r svindyrt och studiostandard. đŸ€Ș

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejsan

Jag har inte hunnit testa den Ă€nnu. MEn nĂ€r jag gör det sĂ„ kan jag ju lĂ€mna lite tankar och Ă„sikter om hur jag tyckte den fungerade att arbeta med ocksĂ„. Samt lĂ€gga upp ljudexempel 😳

MVH

Anders

Det Àr inget jag Àr avundsjuk över. Det kostar en mycket pengar utan att det Àr vÀrt det. NÀr Nuendos ljudmotor lÄter bÀttre och midiÀr bÀttre i Nuendo.

Men det Ă€r ju en konservativ branch dĂ€r Protools mĂ„ste vara bĂ€st eftersom det Ă€r svindyrt och studiostandard. đŸ€Ș

Jag hör ingen skillnad nÀr jag kör mina grejer i 32 eller 64 bitar. Det lÄter likadant.

Kom inte med snack om summering i olika DAWs och ljudmotorer. LĂ€gg ned det genast.

Dessutom sÄ tycker jag att jobbar man med audio sÄ slÄr PT Steinberg pÄ fingrarna i smidighet jÀmfört med Steinbergs produkter.

Jag bytte frÄn Cubase just för att audioredigeringen kÀnns sÄ dÀr.

Men det Àr smaksak.

Skulle PT LE ha delaykompensering skulle det vara ett bra alternativ.

Redigerat av drloop
Postat

Hejsan

MVH

Anders

Jag hör ingen skillnad nÀr jag kör mina grejer i 32 eller 64 bitar. Det lÄter likadant.

Kom inte med snack om summering i olika DAWs och ljudmotorer. LĂ€gg ned det genast.

Dessutom sÄ tycker jag att jobbar man med audio sÄ slÄr PT Steinberg pÄ fingrarna i smidighet jÀmfört med Steinbergs produkter.

Jag bytte frÄn Cubase just för att audioredigeringen kÀnns sÄ dÀr.

Men det Àr smaksak.

Skulle PT LE ha delaykompensering skulle det vara ett bra alternativ.

Det ÄR skillnad i ljudmotorn men alla har inte egenskapen att höra det. Jag ska personligen vid tillfĂ€lle jĂ€mföra och ta reda pĂ„ hur stora skillnaderna Ă€r.

Jag har vÀldigt lÀtt för att höra skillnader.

Postat

Alla program har ju olika sÀtt att göra berÀkningar. Hur kan man dÄ tro att det inte kan finnas bÀttre eller sÀmre ljudmotorer i olika DAW?

Jag vet att det hÀr Àr vÀldigt kÀnsligt för de som lÀgger ut enorma pengar pÄ Protools och för den skaran som inte har förmÄgan att höra skillnader.

Vi kan jĂ€mföra det hĂ€r med defekt fĂ€rgseende dĂ€r olika nyanser upplevs exakt likadana. đŸ€Ș

Postat

Jaha dÄ var vi dÀr igen. Den hÀr diskutionen om DAW summering finns avhandlad i mÄnga andra trÄdar.

Den hÀr trÄden handlar om att Gizmozis delar med sig av erfarenheter kring pluggar och ProToolsHD2.

LÄt folk som Àr intresserade av detta lÀsa det i den hÀr trÄden sÄ kan man avhandla digital summering i annan trÄd.

Postat
Alla program har ju olika sÀtt att göra berÀkningar. Hur kan man dÄ tro att det inte kan finnas bÀttre eller sÀmre ljudmotorer i olika DAW?

Jag vet att det hÀr Àr vÀldigt kÀnsligt för de som lÀgger ut enorma pengar pÄ Protools och för den skaran som inte har förmÄgan att höra skillnader.

Vi kan jĂ€mföra det hĂ€r med defekt fĂ€rgseende dĂ€r olika nyanser upplevs exakt likadana. 😉

Som Divine sÀger, den diskussionen hör inte hit.

Det finns massor av gamla trÄdar i Àmnet. Bara att liva upp och dra igÄng nÄgon av dem.

Mina tips:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1695&hl

https://www.studio.se/index.php?showtopic=47853&hl

https://www.studio.se/index.php?showtopic=43843&hl

drloop (oregistrerad)
Postat

Det Àr en hygglig hög med pluggar...

😉

Postat

Vi kan jĂ€mföra det hĂ€r med defekt fĂ€rgseende dĂ€r olika nyanser upplevs exakt likadana. 😉

Som Divine sÀger, den diskussionen hör inte hit.

Det finns massor av gamla trÄdar i Àmnet. Bara att liva upp och dra igÄng nÄgon av dem.

Mina tips:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=1695&hl

https://www.studio.se/index.php?showtopic=47853&hl

https://www.studio.se/index.php?showtopic=43843&hl

Han har ju redan sagt det... Nu agerar ju du bara "papegoja". 😉

Postat
Han har ju redan sagt det... Nu agerar ju du bara "papegoja". 😉

Vet inte hur mĂ„nga som pĂ„pekade för dig att det redan fanns trĂ„dar i Ă€mnet nĂ€r du startade den om NS-10. Åtminstone ett dussintal som du uppenbarligen missade eller blankt struntade i.

Att du hoppar in hÀr med en trÄkig kommentar som inte alls har med Àmnet att göra tycker jag tydligt visar att du fortfarande inte fattat vad som gör ett forum som det hÀr till ett trevligt stÀlle att hÀnga pÄ.

Jag antar att du bara Ă€r sĂ€llskapssjuk, men tyvĂ€rr... Ditt sĂ€tt att snubbla runt hĂ€r och slĂ€nga ivĂ€g ogenomtĂ€nkta pĂ„stĂ„enden och ge plumpa kommentarer gör mest skada. För oss som anvĂ€nder forumet och för forumet som helhet. Även för dig, ntar jag. Du vet vĂ€l att det du skriver hĂ€r ligger kvar sĂ„ lĂ€nge forumet Ă€r uppe och att det Ă€r sökbart via google?

VÀnliga hÀlsningar,

Joachim

Postat
Du vet vÀl att det du skriver hÀr ligger kvar sÄ lÀnge forumet Àr uppe och att det Àr sökbart via google?

VÀnliga hÀlsningar,

Joachim

Allt jag skriver stĂ„r jag för! 😊

Jag förstÄr inte vad det Àr för plumpt att skriva att det finns de som tagit reda pÄ att ljudmotorerna skiljer sig Ät. Jag tycker det Àr av stor vikt att framföra det sÄ att inte oskyldiga

mÀnniskor kastar ut onödiga pengar pÄ en sÀmre vara som kostar skjortan bara för att det rÄkar stÄ Digidesign pÄ kartongen.

drloop (oregistrerad)
Postat

Ta gÀrna en ny trÄd om du vill diskutera detta eller allra helst en av de gamla.

Och lÀs gÀrna igenom vad som Àr sagt innan du postar igen.

Postat

En liten rebus vore kanske pÄ sin plats.

pro.gif + Graphic_ecom_tools.gif

Postat

😊

haha..ja det tog mig tvĂ„ kvĂ€llar att installera allt 🙂 Men dĂ„ satt jag inte mer Ă€n ett par timmar per kvĂ€ll dĂ„ jag inte hade sĂ„ mycket tid. Mest stolt och glad Ă€r jag dock över att jag INTE knĂ€ckte nĂ„got av PCIe-korten vid installationen. Det va min vĂ€rsta mardröm 😳

MVH

Anders

DieHard (oregistrerad)
Postat

🙂

haha..ja det tog mig tvĂ„ kvĂ€llar att installera allt 🙂 Men dĂ„ satt jag inte mer Ă€n ett par timmar per kvĂ€ll dĂ„ jag inte hade sĂ„ mycket tid. Mest stolt och glad Ă€r jag dock över att jag INTE knĂ€ckte nĂ„got av PCIe-korten vid installationen. Det va min vĂ€rsta mardröm 🙂

MVH

Anders

Ja mĂ„ste sĂ€ga det dĂ€r lĂ€t som verkligen intressanta pluggar. Antar de kostade en bra slant med. 😄 Men Ă€r det vĂ€rt det sĂ„ Ă€r det. SjĂ€lv hoppas jag fĂ„ rĂ„da köpa nĂ„gra UAD-pluggar nu nĂ€r de har rea den hĂ€r mĂ„naden. En LA3A för bara $74.50 Ă€r ett erbjudande som Ă€r svĂ„rt sĂ€ga nej till. 🙂 Gillar den bĂ€ttre Ă€n LA2A.

Postat

🙂

haha..ja det tog mig tvĂ„ kvĂ€llar att installera allt 🙂 Men dĂ„ satt jag inte mer Ă€n ett par timmar per kvĂ€ll dĂ„ jag inte hade sĂ„ mycket tid. Mest stolt och glad Ă€r jag dock över att jag INTE knĂ€ckte nĂ„got av PCIe-korten vid installationen. Det va min vĂ€rsta mardröm 🙂

MVH

Anders

Ja mĂ„ste sĂ€ga det dĂ€r lĂ€t som verkligen intressanta pluggar. Antar de kostade en bra slant med. 😄 Men Ă€r det vĂ€rt det sĂ„ Ă€r det. SjĂ€lv hoppas jag fĂ„ rĂ„da köpa nĂ„gra UAD-pluggar nu nĂ€r de har rea den hĂ€r mĂ„naden. En LA3A för bara $74.50 Ă€r ett erbjudande som Ă€r svĂ„rt sĂ€ga nej till. 🙂 Gillar den bĂ€ttre Ă€n LA2A.

jo det gick pÄ en slant, men det va ÀndÄ ett vÀldigt bra alternativ för mig. Har inte hunnit kolla sÄ mÄnga av dem Àn, men man har helt klart en tids lekande framför sig. UAD:s grejor har jag bara hört av andra, och mÄste sÀga att det jag hört tycker jag lÄter bra! SÄ jag funderar sjÀlv pÄ om man ska skaffa nÄgot sÄdant ocksÄ senare fram i tiden.

MVH

Anders

Postat

🙂

MVH

Anders

jo det gick pÄ en slant, men det va ÀndÄ ett vÀldigt bra alternativ för mig. Har inte hunnit kolla sÄ mÄnga av dem Àn, men man har helt klart en tids lekande framför sig. UAD:s grejor har jag bara hört av andra, och mÄste sÀga att det jag hört tycker jag lÄter bra! SÄ jag funderar sjÀlv pÄ om man ska skaffa nÄgot sÄdant ocksÄ senare fram i tiden.

MVH

Anders

UAD-kort funder jag pĂ„ att skaffa. 🙂

Postat (redigerat)

Om jag skulle satsa pÄ ett PT HD-system skulle jag nog göra mig av med UAD-korten.

Jag tycker det mÀrks vilka anvÀndare man prioriterar pÄ Universal Audio. Jag tror att ett motiv till att utveckla DSP-korten var att ge anvÀndare av nativebaserade musikprogram möjlighet tioll att jobba med dedikerad DSP-kraft.

Det blir lite tĂ„rta pĂ„ tĂ„rta att köra UAD/Powercore/Duende etc tillsammans med HD. Och det kan vara skönt för husfriden att begrĂ€nsa sig lite. 🙂

Ett sidospÄr. Har du anvÀnt TC Electronics VSS3-reverbalgoritmer? Om inte, testa dem om du har möjlighet. Artificiella helt klart, men riktigt snygga rumsimuleringar!

Edit: TC Electronics VSS3 TDM menar jag alltsÄ

Redigerat av joachime
Postat

Om jag skulle satsa pÄ ett PT HD-system skulle jag nog göra mig av med UAD-korten.

Jag tycker det mÀrks vilka anvÀndare man prioriterar pÄ Universal Audio. Jag tror att ett motiv till att utveckla DSP-korten var att ge anvÀndare av nativebaserade musikprogram möjlighet tioll att jobba med dedikerad DSP-kraft.

Det blir lite tĂ„rta pĂ„ tĂ„rta att köra UAD/Powercore/Duende etc tillsammans med HD. Och det kan vara skönt för husfriden att begrĂ€nsa sig lite. 🙂

Ett sidospÄr. Har du anvÀnt TC Electronics VSS3-reverbalgoritmer? Om inte, testa dem om du har möjlighet. Artificiella helt klart, men riktigt snygga rumsimuleringar!

Edit: TC Electronics VSS3 TDM menar jag alltsÄ

Den dĂ€r skall jag absolut tanka hem ett demo pĂ„ 😄

Jag har sĂ„ mycket tankar pĂ„ saker nu sĂ„ jag vet inte vart jag ska ta vĂ€gen. Bara kĂ€nner att nu Ă€r det ju verkligen tillfĂ€lle att fylla upp sitt rackskĂ„p med hĂ€rliga outboards dĂ„ det Ă€r vĂ€ldigt lĂ€tt att integrera dessa med HD om jag fattat manualen rĂ€tt 🙂

MVH

Anders

Postat
SĂ„dĂ€r. Nu Ă€r mitt nya HD2 system i full rulle och allt bara flyter pĂ„ 🙂 Jag hade ju turen att fĂ„ med en j-vla massa pluggar med detta köpet sĂ„ ikvĂ€ll testade jag trumpluggen strike och gitarrpluggen Eleven. Jag var bara tvungen att köra ACDC Back in black nĂ€r jag hittade en preset för Angus Young i gitarrpluggen 😄

Strike Ă€r helt klart lite annorlunda om man Ă€r van vid EZDrummer. HĂ€r Ă€r de olika midifilerna redan mappade till ditt klaviatur om man vill anvĂ€nda de som följer med. Men kan Ă€ven anvĂ€nda vanliga midifiler, men man fĂ„r stĂ€lla in sĂ„ att oktaverna stĂ€mmer dĂ„. LjudmĂ€ssigt sĂ„ gillar jag strike betydligt mer Ă€n EZdrummer. Och med lite tid sĂ„ kommer jag nog gilla arbetsflödet lite mer Ă€n vad jag gör nu. Är sĂ€kert bara en vanesak.

Följande pluggar Àr anvÀnda

Gitarr (2 st lika dana)

Eleven

BF3 compressor

7band EQ

Trummor

Strike

PÄ virvel la jag följande:

Digirack compressor

EQ

BF3

Revibe

En paralellkompression av virvel med Hi pass filter vid ca 5Khz, BF3, samt revibe med annan instÀllning.

Sedan anvÀnde jag de inbyggda effekterna i strike för kick och OH.

SÀg gÀrna vad ni tycker om ljudet ur dessa pluggar. Eleven Àr i mina öron en av de bÀsta gitarrsimulatorerna pÄ marknaden (jÀmför med guitar rig 2 och amplitude 1)

http://www.speedyshare.com/250564449.html

MVH

Anders

Jag har lyssnat och Àr inte imponerad över Soundet. Jag hade ju kunnat vara snÀll och sÀga att det lÄter jÀttebra... men dÄ hade jag ju inte varit Àrlig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.