Jump to content
Annons

Har Valt Dessa, Idéer?


Mr163

Recommended Posts

Tjena, nu har jag bestämt mig för att köpa en Studio Projects B1, och en DuaFire ljudkort alltså den här: DuaFire

Så nu undrar jag om jag kan köra B1:an på den utan problem? Och kan jag köra ljudkortet med vilken inspelnings program som helst? Ska köpa en laptop som har: FireWire ( IEEE 1394) , passar den ljudkortet? Är ny inom dehär och behöver hjälp. Mikrofonen ska användas till sång, alltså inspelning av rap.

Tackar er hemst mycket om jag nu kan få hjälp här, dessutom är emusic en litlig affär att köpa online på?

Redigerat av Mr163
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det är bara att plugga in allt och öppna upp favorit inspelningsprogrammet och spela in,

Dem är pålitliga.

Hur är det med kablar da? behöver man köpa dem själv eller får man kablar från emusic när man handlar prylarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med kablar da? behöver man köpa dem själv eller får man kablar från emusic när man handlar prylarna?

Du behöver en mic-kabel med XLR-kontakter i båda ändarna. En sånhär med andra ord.

Jag förmodar att du får en firewire-kabel med kortet, men däremot har den troligtvis 6-pinnars kontakter i båda ändarna och då måste du antingen ha en kabel med 4-pin i ena änden eller en adapter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med kablar da? behöver man köpa dem själv eller får man kablar från emusic när man handlar prylarna?

Du behöver en mic-kabel med XLR-kontakter i båda ändarna. En sånhär med andra ord.

Jag förmodar att du får en firewire-kabel med kortet, men däremot har den troligtvis 6-pinnars kontakter i båda ändarna och då måste du antingen ha en kabel med 4-pin i ena änden eller en adapter.

Tack, det var jätte snällt av dig men förstod inte firewire kabeln så bra. Skulle vara jätte tacksam om du kunde skicka en länk på en exempel.

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhär ser kabeln ut. Men det blir ju billigare att köpa en adapter (som jag länkade till) till kabeln du får med kortet.

Jag förutsätter att du har en 4-pinnars ingång på laptopen eftersom det är det vanligaste (tyvärr).

Så om jag köper firewire kortet, ska jag köpa adaptern och koppla in kortet med adapter till datorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...