Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Returnerade exploderande dator till datorbutiken.se per garanti. SÄg nu för en stund sen att asen har kursat med min, antagligen Ànnu olagade, musikdator i sitt lager...

Om jag finge plocka ett kÄnkelbÀr av en buske i avgrundens snÄriga svavelkittel och riva ner det i VD:ns sufflé sÄ hade vi kanske vart square, men sÄdan rÀttvisa finns inte i vÀrlden... Datorn kan jag inte hoppas pÄ att fÄ se röken av förÀn tingsrÀtten utsett en konkursförvaltare som jag sedan mÄste kontakta om det.

Har kollat pÄ konsumentverket och hittade inte direkt vad jag har för rÀttigheter i detta lÀge. Jag hittade inte heller nÄgot om hur lÄng tid det kan ta tingsrÀtten att utse en konkursförvaltare eller hur tillvÀgagÄngssÀttet blir för att jag ska fÄ tillbaka datorn. NÄgon som har en aning?

Skulle vilja veta om nÄgon mer blev blÄst... Dom har ju tydligen tagit emot bÄde bestÀllningar och pengar in till det sista trots att de inte kunnat leverera. Svinigt och kanske en gnutta brottslig?

Edit:felfraserat

Redigerat av Coffeemidget
Annons
Postat

Kan inte svara pÄ dina frÄgor, ville bara sÀga. Fy F-n vad trÄkigt!!!!

Hoppas det löser sig snabbt och smidigt för dig.

MVH

Anders

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Returnerade exploderande dator till datorbutiken.se per garanti. SÄg nu för en stund sen att asen har kursat med min, antagligen Ànnu olagade, musikdator i sitt lager...

Om jag finge plocka ett kÄnkelbÀr av en buske i avgrundens snÄriga svavelkittel och riva ner det i VD:ns sufflé sÄ hade vi kanske vart square, men sÄdan rÀttvisa finns inte i vÀrlden... Datorn kan jag inte hoppas pÄ att fÄ se röken av förÀn tingsrÀtten utsett en konkursförvaltare som jag sedan mÄste kontakta om det.

Har kollat pÄ konsumentverket och hittade inte direkt vad jag har för rÀttigheter i detta lÀge. Jag hittade inte heller nÄgot om hur lÄng tid det kan ta tingsrÀtten att utse en konkursförvaltare eller hur tillvÀgagÄngssÀttet blir för att jag ska fÄ tillbaka datorn. NÄgon som har en aning?

Skulle vilja veta om nÄgon mer blev blÄst... Dom har ju tydligen tagit emot bÄde bestÀllningar och pengar in till det sista trots att de inte kunnat leverera. Svinigt och kanske en gnutta brottslig?

Tror du har rÀtt stor chans att fÄ tillbaka din dator och har du (extrem) tur sÄ Àr den lagad, hör av dig till konkursförvaltaren sÄ fort det har bestÀmts vem/vilka som blir det.

Lite dÄlig bortförklaring till varför de gick i konkurs, de skyller pÄ finanskrisen, men sanningen Àr nog mer att de inte hÀngt med i utvecklingen och dragits med en ganska dÄlig site (iaf sist jg kollade)

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja problem börjar lÄngt tidigare och det har hÀnt redan innan finanskrisen. Men sÄ hÀr fult brukar de flesta göra. Man kör tills det inte gÄr lÀngre och blÄser sÄ mÄnga man kan in i sista minuten. Svinigt, vad annat kan man sÀga?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Passa pĂ„ och köp datordelar nu om dom har konkursutförsĂ€ljning. 😎

Postat (redigerat)

Jag Àr inte sÄ förvÄnad att de kursade. Jag handlade ofta dÀr i början och det funkade kanon. Men de senaste Ären har de skött sig under all kritik. Det verkar som de haft stora problem med deras leverantörer. Men de har ju inte hanterat problemen pÄ ett bra sÀtt heller.

Hoppas det löser sig för dig iaf Coffeemidget!

Redigerat av rainydays
friend (oregistrerad)
Postat

TrÄkigt för dig, men jag tror som Glaskatten.

Du bör nog fĂ„ tillbaka den eftersom den redan ÄR din.

StÄ pÄ dig och lycka till.

Har du problem tycker jag att du ska försöka tala med kommunens gratis advokatservice, om ni har nÄgon.

Postat
Passa pĂ„ och köp datordelar nu om dom har konkursutförsĂ€ljning. 🙂

Exakt min tanke, men jag hittar inget ino om nÄgot sÄdant nÄgonstans.

PĂ„ deras hemsida kopplas man bara till en text som talar om att de konkat.

Postat

Det blir vÀl konkursförvaltarens uppgift. Skulle gissa att han sÀljer det i paket till nÄgon konkurrent.

Postat (redigerat)

Om de har haft problem en tid, sÄ Àr det troligaste att de har hÄllit ett minimalt lager, sÄ förmodligen finns det inte sÄ mycket aktuella prylar att köpa. Att de har pÄstÄtt att det har varit problem med leverantörerna, tyder ocksÄ pÄ det; Förmodligen har de inte betalat sina fakturor i tid och dÄ fÄr de till slut leveranser mot postförskott och behöver vÀnta pÄ att fÄ in pengar innan de kan lösa ut paketen... Mitt första jobb kursade - och dÄ blev det precis pÄ det sÀttet, sÄ jag kÀnner igen detta att stÀndigt skylla pÄ dÄliga leverantörer. Det blir sÄ om man hÄller för lÄga priser och/eller drar pÄ sig för höga kostnader.

AngÄende datorn, sÄ mÄste du snarast ta reda pÄ vem som Àr konkursförvaltare och höra av dig till honom sÄ fort som möjligt, sÄ att han har en chans att ta reda pÄ vilken dator som Àr din - men sÄdant tar tid och troligen kan du inte fÄ ut din dator förrÀn konkursen Àr avslutad om nÄgon mÄnad eller nÄgot ditÄt - och dÄ fÄr du dessutom reparera den pÄ egen bekostnad - om du inte kan ta reda pÄ vem som har levererat de delar som Àr defekta och kan fÄ dem utbytta pÄ garanti hos leverantören...

Redigerat av Claes
pme (oregistrerad)
Postat

AjdÄ. Hoppas att du inte hade nÄgot privat pÄ hÄrddisken. Det finns en liten risk att konkursförvaltaren fÄr för sig att sÀlja allt. Det har till och med hÀnt att konkursförvaltare har sÄlt kunders bilar som stÄtt pÄ verkstÀder som konkat.

Postat

Update: Det verkar som om dom har utsett hamilton till konkursförvaltare. Det Àr i alla fall tydligen dit man ska skicka sina krav. Borde nog höra mig för om jag har nÄgon gratisjurist/advokat tjÀnst dÄ om det finns, tack för det tipset.

MÄste ta reda pÄ vad som Àr rimligt att krÀva av dem. Om dom kan skicka tillbaka min dator fort sÄ skulle jag bli nöjd

PME: Dom kan vÀl inte sÀlja min dator? det Àr ju min Àgodel som bara rÄkar befinna sig i deras lager.

Postat

Du behöver inte gÄ via nÄgon annan jurist för att kontakta konkursförvaltaren, utan det Àr bara att kontakta dem omgÄende och förklara situationen. Kontakta dem sÄ fort som möjligt, sÄ har du störst chans att fÄ tillbaks din dator. Du vad som kallas oprioriterad fordring i ditt garantiansprÄk, sÄ det Àr mindre Àn mikroskopisk chans till annan ersÀttning Àn att bara fÄ tillbaks datorn i befintligt skick.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Fan sÄ trÄkigt nÀr sÄnt hÀr hÀnder man lider med dig. InstÀmmer helt och fullt med Claes sÄ kontakta konkursförvaltaren sÄ fort du bara kan och insistera pÄ att fÄ koll pÄ hur och nÀr du fortast fÄr tillbaka din dator. Om det överhuvudtaget möjligt bÄde för dig och rent lagligt sett sÄ försök att fÄ identifiera din dator pÄ plats pÄ företaget sÄ att det inte finns nÄt som helst tvivel om att den Àr din. Hoppas det löser sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.