Jump to content
Annons

FireWire & Bootcamp?


rally

Recommended Posts

Hej!

Jag har förstått att det är fler än jag som har haft problem med att få FireWire kort att fungera i Windows, om man kör Bootcamp.

Sitter men en iMac 2,8 med ett M-Audio FireWire Solo och ett Alesis iO24 och jag lyckas inte få något av dom att funka i Windows, fast båda funkar fint i OS... Har provat olika drivers, upppdaterat bootcamp, prövat FW fixar för sp2, installerat sp3 och snudd på gett upp;) Finns det någon som har lyckats lösa problemet?? Workarounds??

/Rasmus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har förstått att det är fler än jag som har haft problem med att få FireWire kort att fungera i Windows, om man kör Bootcamp.

Sitter men en iMac 2,8 med ett M-Audio FireWire Solo och ett Alesis iO24 och jag lyckas inte få något av dom att funka i Windows, fast båda funkar fint i OS... Har provat olika drivers, upppdaterat bootcamp, prövat FW fixar för sp2, installerat sp3 och snudd på gett upp;) Finns det någon som har lyckats lösa problemet?? Workarounds??

/Rasmus

emm jag får det att fungera, men testa installera sp3, och sen senaste bootcamp drivrutinerna, dock har jag bara sp2 och de bootcamp drivrutinerna som kommer med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm...har testat med sp3 och uppdaterat Bootcamp... Hade ju i OS-skivan när jag installerade windows. När jag stoppar i den nu får jag följande felmeddelande:

"Det uppstod ett fel då transformationer användes. Bekräfta att den angivna transformationssökvägen är giltig." Kan man inte ladda ner dom windows drivrutinerna som finns på skivan via apples hemsida??

Edit: Förtydligade frågan

Redigerat av rally
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ett liknande problem på min Mac Pro. Upptäckte efter många om och men att så fort jag hade något inkopplat till FW800-porten slutade firewire att fungera helt.

Jo, det låter ju som samma problems...

Nu har det faktiskt löst sig för min del...Det verkar som att det hade någonting med Sp3 att göra. Det finns tydligen en hotfix som kirrar biffen i SP2. http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;885222

Tyvärr gick den inte att installera under SP3. Rimligtvis borde den ju ingå där, men det var det som krånglade för min del. Så jag installerade om Windows med SP2, ljudkorten, som inte funkade, och sedan firewirefixen och vips funkar det som en dans. Sen kunde jag köra updaten och botta ur med sp3.

Riktigt konstigt att en så basic funktion som firewire ska krångla så mycket...Framför allt efter att apple släppt en ny bootcamp bara för att lösa sp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...