Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Japaner.. ⚠

Jag lyssnade pĂ„ nĂ„gra lĂ„tar. Stundtals lĂ„ter det riktigt tungt o bra men ibland ganska hemskt.. 😆 RĂ€tt orginellt dock. Cool o blandad musik men ofta crapig sĂ„ngare. Fast i denna lĂ„ten var sĂ„ngen bĂ€ttre: http://www.youtube.com/watch?v=kM_KQAh-TT0...feature=related RĂ€tt cool o bra lĂ„t.

Detta var den bÀsta av de jag lyssnade pÄ: http://www.youtube.com/watch?v=yFzvnDwd4mM&NR=1

Skumma och dĂ„liga videos dock. â˜ș Kanske inget jag kommer börja lyssna pĂ„ men kul tips RB!

Edit: Finns ett Koreanskt hÄrdrocksband som e rÀtt coola: Seo tajji 7th issue heter dom.

/M

Redigerat av Memphis
Postat

Haha nÀ det Àr inget jag lyssnar pÄ heller, jag bara gillar den videon jag postade för att röjer mest av alla jag sett nÄgonsin, haha!

Det hÀr var den första lÄten jag hörde med dem, den Àr helt sjuk. Det Àr nog sÄn hÀr musik man hör nÀr man tar speed.

http://www.youtube.com/watch?v=QdcsqfvrC9U

Postat

Japanerna Ă€r experter pĂ„ att blanda lustiga musikstilar och göra alla möjliga sjuka grejer, Ă€lskar't 😛

Kolla in:

Gazette - Filth In The Beauty

Sadie - MFP(malicious female pigs)

Dollis Marry - Kakera~Kakera

Ayabie - Kaeru Ni Kubiwa

Mucc - Libra

Versailles - The Red Carpet Day

Och ja, det Àr killar Àven om de ser ut att vara nÄgot annat..

Postat
Haha nÀ det Àr inget jag lyssnar pÄ heller, jag bara gillar den videon jag postade för att röjer mest av alla jag sett nÄgonsin, haha!

Det hÀr var den första lÄten jag hörde med dem, den Àr helt sjuk. Det Àr nog sÄn hÀr musik man hör nÀr man tar speed.

http://www.youtube.com/watch?v=QdcsqfvrC9U

Haha, efter att ha lyssnat ett par gÄnger.. Min nya favoritlÄt, helt sjuk!

Postat
Jag gillar dom flesta band som Àr nÀmda Àn sÄ lÀnge, mÄste bara kasta in;

Blood stain child

Girugamesh

Finns fullkomliga trucklaster med bra japanska band om man ska namedroppa lite..

Alice Nine

An Cafe

Miyavi

Japan X

Matenrou Opera

Vidoll

LM.C

Janne Da Arc

Kagerou

Kra

Kagra

Osv.. Lite OT kanske!

Postat

Jag var japannörd nÀr jag gick i Ättan/nian och gillade allt som kom frÄn Japan. Men nu nÀr jag lyssnar pÄ japansk rock sÄ tycker jag faktiskt att det Àr ganska dÄligt.. tycker inte de skriver sÄ vÀrst bra lÄtar och produktionerna kÀnns alltid lite B av nÄn anledning. Vill dock helst inte diskutera japanska band utan bara det jag skrev om, jag hade lagt upp det Àven om de kom frÄn Kanada eller Danmark.

Postat

Blood stain child

Girugamesh

Finns fullkomliga trucklaster med bra japanska band om man ska namedroppa lite..

Alice Nine

An Cafe

Miyavi

Japan X

Matenrou Opera

Vidoll

LM.C

Janne Da Arc

Kagerou

Kra

Kagra

Osv.. Lite OT kanske!

nu tĂ€nkte jag mera pĂ„ band som faktiskt lĂ„ter i nĂ€rheten av maximum the hormone 😄

Postat

Blood stain child

Girugamesh

Alice Nine

An Cafe

Miyavi

Japan X

Matenrou Opera

Vidoll

LM.C

Janne Da Arc

Kagerou

Kra

Kagra

Osv.. Lite OT kanske!

nu tÀnkte jag mera pÄ band som faktiskt lÄter i nÀrheten av maximum the hormone :rolleyes:

Äh, petig man kan vara dĂ„ 😳

Men stora delar av den japanska indie/"visual kei"-scenen har ju lustiga saker i sin musik, gör det lite halvrelevant i alla fall. Det Àr mycket saker som man i stort sett aldrig hör i den "vÀsterlÀndska" musiken, sÄ jag tycker det Àr ganska intressant och ger mÄnga nya idéer till lÄtskrivande och producerande!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.