Jump to content
Annons

Tips på att hitta bandmedlemmar?


Ollart

Recommended Posts

Tja!

Nu är det såhär att jag letat på efter bandmedlemmar i några veckor men faan, det går inte bra. Har lagt upp annonser på Jamma.se, pratat med folk osv, men det går inte speciellt nice. Jag undrar nu om någon har några tips för att söka band, typ en annan hemsida eller nåt? Kan man söka på denna sida??

Tack för hjälpen o ha det bra!

Oliver

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan ju lägga ett inlägg om sökning under allmänt. Har sett några andra som gjort det med.

T.ex. CellOut som söker / sökte trummis.

Annars kan du ju fråga potentiella musiker direkt på t.ex. myspace? =)

Link to comment
Dela på andra sajter

är det bara jag som inte behöver söka längre stunder? 🙂

vad bor ni?

och hur gör ni när ni söker?

känner ni inte folk?

hur gamla är ni?

och vad är kraven på hur bra folk ska vara?

nå? 😄

för min del så jag har jag en stabil grupp folk som alltid är sugna på att spela.

efter många bandbyten, i Linköping där jag bor då, är det lite incest, men vafan, man vet ju var man har folk 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

är det bara jag som inte behöver söka längre stunder? 🙂

vad bor ni?

och hur gör ni när ni söker?

känner ni inte folk?

hur gamla är ni?

och vad är kraven på hur bra folk ska vara?

nå? 😄

för min del så jag har jag en stabil grupp folk som alltid är sugna på att spela.

efter många bandbyten, i Linköping där jag bor då, är det lite incest, men vafan, man vet ju var man har folk 😆

Ja, det beror förmodligen på dåligt med kontakter. Själv är jag relativt ny inflyttad i en liten håla med få musiker. Men man får kämpa på och leta, sätta upp annonser på anslagstavlor och dyligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

är det bara jag som inte behöver söka längre stunder? 😏

vad bor ni?

och hur gör ni när ni söker?

känner ni inte folk?

hur gamla är ni?

och vad är kraven på hur bra folk ska vara?

nå? 🙂

för min del så jag har jag en stabil grupp folk som alltid är sugna på att spela.

efter många bandbyten, i Linköping där jag bor då, är det lite incest, men vafan, man vet ju var man har folk ☺️

Tack för det övre tipset om allmänt förresten! Ska ta och lägga upp ett inlägg där numedetsamma.

Asså jag bor mitt i det centrala Stockholm. Man tycker ju inte att det ska vara så svårt att hitta bra band men tro mig, för mig är det fan svårt. Jag har sökt med Jamma.se, satt upp kontaktannonser på massa musikaffärer, pratat med polares polare osv. Saken är den att ALLA mina kompisar håller på med musik men mina två kompisar som är bassist och gitarrist har inte motivationen eller den skillen jag kräver. Jag är 19 år och behöver några erfarna musiker nu att starta ett bra band. Vill verkligen satsa liksom. Det är väl bara att ligga i lite extra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma historia här... Är så otroligt sugen på att starta band igen men folk är det brist på.

Testa vendolin.se också och se om det finns folk med intresse.

/stonerbox

Det känns ju riktigt jobbigt när man sitter och ruvar på ett guldägg och ingen finns där att dela det med. Asså det är väl bra att komma in i så många kretsar som möjligt, tex gå musiklinje osv för att hitta kontakter antar jag. Ska typ söka jobb på musikaffär och sånt! Hoppas det går bra för dig iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

är det bara jag som inte behöver söka längre stunder? 😏

vad bor ni?

och hur gör ni när ni söker?

känner ni inte folk?

hur gamla är ni?

och vad är kraven på hur bra folk ska vara?

nå? 🙂

för min del så jag har jag en stabil grupp folk som alltid är sugna på att spela.

efter många bandbyten, i Linköping där jag bor då, är det lite incest, men vafan, man vet ju var man har folk ☺️

Det ger ju lite hopp för framtiden för mig som ganska nyinflyttad Linköpingsbo. Har iofs inte letat aktivt eller sökt nån att spela med bara scannat vendolinannonserna emellanåt. Där har det sett dött ut. Har iofs noll koll på musiklivet i Linköping så har du nått tips på var man ska gå för att se så kallade "demoband" så mottages detta mer än gärna!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...