Jump to content
Annons

Genelec 6010A


freddie

Recommended Posts

Annons

Jag har själv inte hunnit lyssnat på dom, men det är flera som inte "gillar" dem vad jag märkt.

Har har du lite länkar till andra trådar.

1

2

///

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv inte hunnit lyssnat på dom, men det är flera som inte "gillar" dem vad jag märkt.

Har har du lite länkar till andra trådar.

1

2

///

Tack för ditt inlägg. En hel del matnyttigt om Genelec men inget direkt om de små 6010:orna (3" element och därav intressanta tack vare dess storlek).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ingen egen erfarenhet av dem, men ljudet i sig och karaktär tror jag inte blir någon störe skillnad. Du kanske inte kan komma lika långt ner i frekvenserna med samma tryck, det förlorar bas kort sakt. Men åk till en affär och lyssna arnars. Har du 4sound i närheten brukar dom ha de flätsa modellerna med Gennelce.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det folk som inte diggar Gennelec monitorerna?

har bara hört gott om dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

finns det folk som inte diggar Gennelec monitorerna?

har bara hört gott om dom.

Det finns många som inte gillar Genelecs ljudkaraktär. Det finns ingen monitortillverkare som sitter med den perfekta lösningen som verkligen passar alla - för då hade det inte funnits mer än ett fabrikat... 🙂

Jag skulle rekommendera att du också lyssnar på ADAM A5 om du är ute efter en liten och bra monitor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...