Jump to content
Annons

Extra sekund tas med vid bounce

Recommended Posts

ryssen (oregistrerad)
Postat

Kör Logic Express 8.0.2.

Vid Bounce fortsätter Logic att spela ca 1 till 1,5 sekund efter min tänkta slutpunkt. Har markerat såväl med Locators, Region samt manuellt skrivit in Bars i Bouncefönstret för att försöka få det att stanna där jag vill, dock utan resultat.

Har letat efter Pre- och Post Roll inställningar utan resultat.

Har någon med erfarenhet några tips att ge?

Annons
ryssen (oregistrerad)
Postat
Det är inte så att du har en reverbsvans som ligger eller ett delay?

Inte det minsta. Ren audio, enbart limiter på två spår av fyra stereospår. Bouncar ett stereospår i taget.

För att förtydliga, det är inte så att det kommer med extra ljud i slutet på spåret, utan markören/Playhead fortsätter förbi den slutposition jag angett (slutet av en Region) och spelar därmed in en extra sekund tystnad.

Postat

har också lagt märke till detta men har förutsatt att själva ljudfilen blir exakt som markeringen.

menar du att ljudfilen blir längre än markeringen?

ryssen (oregistrerad)
Postat
har också lagt märke till detta men har förutsatt att själva ljudfilen blir exakt som markeringen.

menar du att ljudfilen blir längre än markeringen?

Du har självklart rätt.

Gjorde en koll o importerade en kort snutt som jag bouncade, då jag lade den under orginalregionen stämde det.

Falskt alarm, skulle såklart ha kikat detta innan jag tutade igång här. Sorry.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.