Jump to content
Annons

Extra sekund tas med vid bounce

Recommended Posts

ryssen (oregistrerad)
Postat

Kör Logic Express 8.0.2.

Vid Bounce fortsÀtter Logic att spela ca 1 till 1,5 sekund efter min tÀnkta slutpunkt. Har markerat sÄvÀl med Locators, Region samt manuellt skrivit in Bars i Bouncefönstret för att försöka fÄ det att stanna dÀr jag vill, dock utan resultat.

Har letat efter Pre- och Post Roll instÀllningar utan resultat.

Har nÄgon med erfarenhet nÄgra tips att ge?

Annons
ryssen (oregistrerad)
Postat
Det Àr inte sÄ att du har en reverbsvans som ligger eller ett delay?

Inte det minsta. Ren audio, enbart limiter pÄ tvÄ spÄr av fyra stereospÄr. Bouncar ett stereospÄr i taget.

För att förtydliga, det Àr inte sÄ att det kommer med extra ljud i slutet pÄ spÄret, utan markören/Playhead fortsÀtter förbi den slutposition jag angett (slutet av en Region) och spelar dÀrmed in en extra sekund tystnad.

Postat

har ocksÄ lagt mÀrke till detta men har förutsatt att sjÀlva ljudfilen blir exakt som markeringen.

menar du att ljudfilen blir lÀngre Àn markeringen?

ryssen (oregistrerad)
Postat
har ocksÄ lagt mÀrke till detta men har förutsatt att sjÀlva ljudfilen blir exakt som markeringen.

menar du att ljudfilen blir lÀngre Àn markeringen?

Du har sjÀlvklart rÀtt.

Gjorde en koll o importerade en kort snutt som jag bouncade, dÄ jag lade den under orginalregionen stÀmde det.

Falskt alarm, skulle sÄklart ha kikat detta innan jag tutade igÄng hÀr. Sorry.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.