Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej ja har länge funderat hur man får fram "swish-ljudet" i FL Studio. ja skickar två alternativ längre ner. Skulle uppskatta svar så fort som möjligt.

Jag har använt sökfunktionen men hittar inget.

1 expemplet

2 exemplet

tack i förhand

Annons
Postat

En noise oscilator som man drar ner eller upp filter cutoff på, beror om du vill ha ett nedåtsweep eller uppåt.

Postat
En noise oscilator som man drar ner eller upp filter cutoff på, beror om du vill ha ett nedåtsweep eller uppåt.

tex 3x Osc då eller?

Postat

tex 3x Osc då eller?

Ja, det funkar med de flesta synthar 😮

Postat
Provade det där med noise och filter du nämnde Base. Lät fruktansvärt bra, bättre än vad jag trodde! 🙂

Tack!

🙂

Postat

Man kan även öppna en cymbal som ett audio clip (lättast att få slutet på samplingen att hamna där man vill då) och klicka i "reverse" under "precomputed effects". Detta går även att göra med andra ljud med varierande resultat. Ibland lägger jag på ett reverb eller lägger en vanlig cymbal där reversecymbalen slutar för att det inte ska bli så "tvärt". Går även att göra rätt skojiga grejer med diverse gatear eller andra effekter

Postat
Man kan även öppna en cymbal som ett audio clip (lättast att få slutet på samplingen att hamna där man vill då) och klicka i "reverse" under "precomputed effects". Detta går även att göra med andra ljud med varierande resultat. Ibland lägger jag på ett reverb eller lägger en vanlig cymbal där reversecymbalen slutar för att det inte ska bli så "tvärt". Går även att göra rätt skojiga grejer med diverse gatear eller andra effekter

Du gav mig precis en idé, baklängesreverb på crashen borde ju låta hur mäktigt som helst 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.