Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har tÀnkt skicka EN lÄt pÄ mastering.

Stilen Àr elektronisk/beats musik, för att beskriva lite snabbt.

Har kontaktat bÄde Transition Mastering Studios i London

och Cutting Room i Stockholm för priser.

Men jag kan inte bestÀmma vilken jag ska satsa pÄ.

Cutting Room tar 500kr startkostnad+500 per lÄt = 1000 kr för mastering av en lÄt.

Transition Studios sa att mastering av en lÄt tar ungefÀr en halvtimme,

och dÄ kostar det 455 kr för lÄten.

Det som lockar med Transition Studios Àr att dom mastrat sÄ mycket

stora artister som jag sjÀlv lyssnar pÄ, och det lÄter riktigt schysst.

Men priset Àr bara hÀlften av vad Cutting Room tar,

och sen sÀger han att det bara tar en halvtimme att mastra en lÄt?

Är inte det lite kort? Jag vet inte...

Vilken skulle ni satsa pÄ i min sits? Spelar det roll att Transition studios

"bara" lÀgger en halvtimme pÄ min lÄt?

Redigerat av Dashboard
Annons
Postat

har inte anvÀnta mig av trasition mastering, men dÀremot av cuttingroom, och jag har inte sÄ possitiva erfarenheter av dom....men nÀr herr engelman (pÄ cuttingroom) sjÀlv tog tag i masteringen (efter att jag meddelat att vi inte var nöjda med det vi fick) sÄ slapp vi i alla fall den pumpande och halvt distade ljudbilden....men jag har varit med om vÀldigt mkt bÀttre resultat frÄn annat hÄll efter detta (i och för sig Àven vÀldigt mkt sÀmre resultat ocksÄ), sjÀlvklart med annat material, men ÀndÄ....

Postat

Jag har ingen erfarenhet av det ena eller det andra, men om Transition studios har en lÄng meritlista med artister du sjÀlv gillar sÄ lÀr du ju fÄ det du Àr ute efter.. skickar du ivÀg din lÄt dit och den lÄter skit nÀr den kommer tillbaka, ja dÄ har du ju inte brÀnt sÄ mycket deg, jÀmfört med om du inte skulle bli nöjd med Cutting room..

Hade jag varit i din sits hade jag inte haft ett svÄrt val hÀr.

Postat (redigerat)

Nu kommer jag nog göra valet Ă€nnu svĂ„rare för dig. Men jag slĂ€nger in en tredje 😄

Grym personlig service och underbart resultat. Sedan fÄr du feedback pÄ din mix innan mastring för att den skall bli Ànnu bÀttre om det Àr nÄgot som de hör i sin lyssning som du kan ha missat. Nackdelen Àr att du inte fÄr den efter en halvtimme utan det tar lite lÀngre tid. Men jag rekommenderar detta starkt!

http://www.xarcmastering.com

MVH

Anders

EDIT: annars hÄller jag med Lundin

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.