Smiliz (oregistrerad) Postat 21 oktober 2008 Postat 21 oktober 2008 Tjena! Jag undrar om det Àr nÄgon som har en bra ide pÄ hur man kvantiserar tonerna i pianorollen. Jag vet att det finns en funktion som gör det, fast denna funktion gör inte det jag vill. NÀr jag spelar in pÄ mitt midiklav sÄ blir det alltid en fördröjning som man borde kunna fixa pÄ nÄgot smidigt sÀtt Àn att flytta varje ton manuellt. SÄ har ni nÄgra ider? M.v.h. Smiliz
drloop (oregistrerad) Postat 21 oktober 2008 Postat 21 oktober 2008 Asio4all drivrutiner om du inte har ett ljudkort som har egna Asiodrivrutiner. Det löser ditt problem.
base10 Postat 22 oktober 2008 Postat 22 oktober 2008 Tvivlar pĂ„ att jag Ă€r ett proffs pĂ„ o lira synth men det lĂ„ter bra nĂ€r jag spelar in och sedan nĂ€r jag lyssnar pĂ„ det sĂ„ lĂ„ter det som en treĂ„ring hade spelat đ SĂ„ jag rekommenderar inte asio4all utan om ditt ljudkort har egen ASIO (som tyvĂ€rr krĂ„nglar för min del) sĂ„ kör pĂ„ den istĂ€llet.
Smiliz (oregistrerad) Postat 22 oktober 2008 Postat 22 oktober 2008 Jag vet att i Logic sÄ Àr det bara att vÀlja hur man vill kvantisera, typ varje 16del. DÄ flyttas tonen till nÀrmast 16dels strÀck, det Àr det jag Àr ute efter i FL. Detta Àr ju inte bara bra för att ta hand om delay/latency utan ocksÄ nÀr man sjÀlv spelar lite fel.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.