Guest Smiliz Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Tjena! Jag undrar om det är någon som har en bra ide på hur man kvantiserar tonerna i pianorollen. Jag vet att det finns en funktion som gör det, fast denna funktion gör inte det jag vill. När jag spelar in på mitt midiklav så blir det alltid en fördröjning som man borde kunna fixa på något smidigt sätt än att flytta varje ton manuellt. Så har ni några ider? M.v.h. Smiliz
Guest drloop Posted October 21, 2008 Posted October 21, 2008 Asio4all drivrutiner om du inte har ett ljudkort som har egna Asiodrivrutiner. Det löser ditt problem.
base10 Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Tvivlar på att jag är ett proffs på o lira synth men det låter bra när jag spelar in och sedan när jag lyssnar på det så låter det som en treåring hade spelat 😛 Så jag rekommenderar inte asio4all utan om ditt ljudkort har egen ASIO (som tyvärr krånglar för min del) så kör på den istället.
Guest Smiliz Posted October 22, 2008 Posted October 22, 2008 Jag vet att i Logic så är det bara att välja hur man vill kvantisera, typ varje 16del. Då flyttas tonen till närmast 16dels sträck, det är det jag är ute efter i FL. Detta är ju inte bara bra för att ta hand om delay/latency utan också när man själv spelar lite fel.
Recommended Posts