Jump to content
Annons

Hjälp med Finale


TheQuo

Recommended Posts

Jag precis börjat använda Finale 2008 och håller på att skriva några pianostycken. Jag skriver en låt just nu som jag vill ska ha swing feeling och vill att stycket ska spelas upp så, hur gör jag det (i datorn)? Sedan undra jag vart man hittar metronomen i programmet? Det kanske finns trumloopar man kan lägga in?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)
Jag precis börjat använda Finale 2008 och håller på att skriva några pianostycken. Jag skriver en låt just nu som jag vill ska ha swing feeling och vill att stycket ska spelas upp så, hur gör jag det (i datorn)? Sedan undra jag vart man hittar metronomen i programmet? Det kanske finns trumloopar man kan lägga in?

Om du vill spela upp i shuffle klickar du på playback settings-knappen som ser ut som en högtalare. jag har min i andra raden av knappar längst till höger. Metronom vet jag inte riktigt... tempot ändrar du ju så klart i temporutan. Vet inte om det finns färdiga trumloopar att använda men du kan ju alltid importera färdiga audiofiler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du väljer Jazz i Uppspelningskontrollen, där finns det 3 varianter av swing att välja på.

Metronomen finns när du väljer Hyperscribe. Annars se under Midi menyn.

Trumloopar nja, det finns en Drum Groove generator i plugin menyn.

Glöm det där med att lägga in en audiofil, det fungerar inte så som man skulle vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...