perchi Postat 12 oktober 2008 Dela Postat 12 oktober 2008 som det står i rubriken kort och bra : cubase stängs ner utan förvarning kan inte förklara bättre tyvärr, någon mer kunnig som kanske har varit med om samma problem och kan hjälpa mig att förklara eller kanske säga vad som är fel, hur jag ska göra osv. Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 12 oktober 2008 Dela Postat 12 oktober 2008 Får du inte det minsta lilla felmeddelande iom att Cubase stängs av??? Märkligt i så fall.. Eller får du upp kanske en blå skärm med ett felmeddelande på? Dessa felmeddelanden kan hjälpa oss luttrade att klura ut vad som felar. som det står i rubriken kort och bra : cubase stängs ner utan förvarning kan inte förklara bättre tyvärr, någon mer kunnig som kanske har varit med om samma problem och kan hjälpa mig att förklara eller kanske säga vad som är fel, hur jag ska göra osv. Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perchi Postat 12 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 12 oktober 2008 jo jag har fått nått, men då stängs det aldrig av, kommer dock inte ihåg vad det står då det var ganska längesen det kom mer än att " error, a problem has occured in cubase". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 12 oktober 2008 Dela Postat 12 oktober 2008 kan vara två saker, antingen har det med minnet att göra - m a o om du t ex försöker ladda samplingar genom nån plug eller liknande och det finns för lite minne över för windows (skall alltid vara > 512mb) så brukar cubase stendö utan förvarning. eller också har det med en renodlad bug i cubase att göra, varför det är bra att kolla vilken version du har på programmet så att du har senaste uppdateringen. om det rör sig om en bug undersöker du lättast genom att försöka memorera vad exakt du gjorde vid kraschtillfället och försöka göra om samma sak igen. om cubase kraschar då igen, så handlar det troligen om en bug. skall även poängtera att det nödvändigtvis inte behöver vara i själva cubase som buggen ligger.. det kan lika gärna röra sig om en bug i en plugin som du använder. sådana är duktiga på att få cubase att krascha ibland. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perchi Postat 14 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 14 oktober 2008 jag har 2 eller 3 gig ram minne, och så använder jag m-audio delta 2496, lajnar min pod mest händer även då att det stängs ner lika dant som när jag använder till ex, Addictive drums eller nåt gitarrplugg som amplitube eller guitar rig 2,. nån som kör likadant och råkat ut för att det stängs ner? tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perchi Postat 15 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2008 Nu har jag printat en bild av problemet! jag bifogar med den. ( var tvungen att göra den till en zip fil annars var den för stor)fel_i_cubase.zip denna gågen lekte jag bara med guitar rig 2 när felmedelandet två gånger och sedan stängdes av. jag uppskattar hjälpen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Om jag raderar ett spår med en viss plugg på så får jag samma psykbryt som ditt cubase. Men jag vet vilken plugg det är och måste plocka bort den först, innan jag raderar spåret. En bugg helt enkelt! Jag har lärt mig leva med det! / F Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Nu har jag printat en bild av problemet! jag bifogar med den. ( var tvungen att göra den till en zip fil annars var den för stor)fel_i_cubase.zip Aah, den där jäkeln. Det där är ett litet slarv från programmerarnas sida. Det lär ska ha med grafik-uppdateringen att göra. Det där brukar oftast ske när man startar eller öppnat GUIt på en plug-in eller virtuellt instrument. Brukar dyka upp oftare för vissa pluggar än andra. Men den där rutan betyder inget i praktiken, det är inget som gått fel eller gått sönder. Jag brukar spara projektet under ett nytt namn ändå, just in case, men jag har aldrig hört talas om någon som har fått några konkreta problem av det där. Tyvärr skriver jag nog under på att det är en instabilitet/bugg med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
perchi Postat 15 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 15 oktober 2008 ajdå, så det finns inget jag kan göra?:S Alltså så har detta ingenting med felmedelandet att göra då? eller har jag uppfattat det fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.