Jump to content
Annons

Bra investering? iZotope - Ozone3


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Om jag inte missminner mig så finns det en 10-dagars prövotid på programmet. Tanka hem och prova.

Det är ju knappast den bästa mastering-suite dom verkar vilja få det att vara. (Excitern och reverben är katastrofabelt dåliga)

Men EQ och kompressorerna samt limitern funkar helt utmärkt att göra brickwalls med utan att filerna är söndertrasade efter.

Sen om det är värt 2 laxar är väl något som blir upp för diskussion.

Det står förövrigt att MSRP ligger på $250, så du borde kika upp något billigare ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa om du kan och lyssna. Jag tycker att den funkar bra som masteringsplugg, det är möjligt att det finns applikationer som gör de enskilda delarna bättre men som helhet är Izotope Ozone ganska användbar. Tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

cool.

Jo jag hittdae en demo av det, men efter installation så vill Logic inte hitta den.

Antagligen installerar jag i fel path, men har provat alla paths jag kan tänka mig.

Någon som vet exakt var den skall ligga?

Link to comment
Dela på andra sajter

cool.

Jo jag hittdae en demo av det, men efter installation så vill Logic inte hitta den.

Antagligen installerar jag i fel path, men har provat alla paths jag kan tänka mig.

Någon som vet exakt var den skall ligga?

i Componets där alla andra AU pluggar ligger! Bibliotk/Audio/Plugins/Componets

Link to comment
Dela på andra sajter

cool.

Jo jag hittdae en demo av det, men efter installation så vill Logic inte hitta den.

Antagligen installerar jag i fel path, men har provat alla paths jag kan tänka mig.

Någon som vet exakt var den skall ligga?

i Componets där alla andra AU pluggar ligger! Bibliotk/Audio/Plugins/Componets

Juse, men det funkar ikke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabb och enkel mastering; lägg på utkanalen för hela härligheten och sedan är det bara att skruva på. Notera dock; det som låter bra i ditt hostprogram låter inte nödvändigtvis bra när du sedan konverterat wavfilen till MP3 och det handlar väl om komprimeringen som förstärks.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Ozone är ibland de bästa mastrings-processorer som finns idag. Den är ohyggligt ren och transparent i ljudet - utan motstycke. Det är nästan för bra ljud, för det är lätt att överkomprimera. Man hör inte kompressionen förrän det överkomprimeras, för den är så transparent. EQn är fullfjädrad till perfektion, även ljudmässigt. MBit+ ditheringen som enligt min åsikt är världens bästa, kombinerat med dynamisk DC hantering och deras fantastiska limiter som är absolut i klass med weiss, sonnox och psp. Nackelen är gränsnittet som är rena mardrömmen, överkontrasterat, små tecken och kontroller, och framförallt överkänsliga kontroller.

Men Ozone 4 är alldeles runt hörnet, så jag skulle föreslå att du väntar på den.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Håller med om att den är riktigt bra, excitern kanske inte håller måttet men annars har den en hel de bra inbyggda pluggar. Reverbet lämnar en del att önska när det gäller valmöjligheter men det går ändå att ratta in riktigt snygga rumsljud.

Har haft chansen att få prova en av Waves pluginpaket och det slår Ozone på fingrarna vad gäller kvalité men är du ute efter en prisvärd, billig, lätthanterlig och snabbrattad masteringsvit så är Ozone helt klart att föredra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...