Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Börjar smÄtt bli sugen pÄ att köpa nÄgra pluggar till Logic.

Hittade iZotope - Ozone3 för 2195:-

Är det ett bfra paket?

Eller fins det bÀttre saker i samma prisgrupp?

Mest intresserad av just eq och kompressor.

Annons
Postat

Om jag inte missminner mig sÄ finns det en 10-dagars prövotid pÄ programmet. Tanka hem och prova.

Det Àr ju knappast den bÀsta mastering-suite dom verkar vilja fÄ det att vara. (Excitern och reverben Àr katastrofabelt dÄliga)

Men EQ och kompressorerna samt limitern funkar helt utmÀrkt att göra brickwalls med utan att filerna Àr söndertrasade efter.

Sen om det Àr vÀrt 2 laxar Àr vÀl nÄgot som blir upp för diskussion.

Det stÄr förövrigt att MSRP ligger pÄ $250, sÄ du borde kika upp nÄgot billigare stÀlle.

Postat

Testa om du kan och lyssna. Jag tycker att den funkar bra som masteringsplugg, det Àr möjligt att det finns applikationer som gör de enskilda delarna bÀttre men som helhet Àr Izotope Ozone ganska anvÀndbar. Tycker jag.

Postat

cool.

Jo jag hittdae en demo av det, men efter installation sÄ vill Logic inte hitta den.

Antagligen installerar jag i fel path, men har provat alla paths jag kan tÀnka mig.

NÄgon som vet exakt var den skall ligga?

Postat
cool.

Jo jag hittdae en demo av det, men efter installation sÄ vill Logic inte hitta den.

Antagligen installerar jag i fel path, men har provat alla paths jag kan tÀnka mig.

i Componets dÀr alla andra AU pluggar ligger! Bibliotk/Audio/Plugins/Componets

Postat
cool.

i Componets dÀr alla andra AU pluggar ligger! Bibliotk/Audio/Plugins/Componets

Juse, men det funkar ikke!

Postat

Provade en annan version och den funkade.

Men hur jag anvÀnder pluggen vet jag ikke.

Provade lite med nÄgra preesets, o det lÄter bra.

Skall ge den lite tid vid tillfÀlle.

Postat

Snabb och enkel mastering; lÀgg pÄ utkanalen för hela hÀrligheten och sedan Àr det bara att skruva pÄ. Notera dock; det som lÄter bra i ditt hostprogram lÄter inte nödvÀndigtvis bra nÀr du sedan konverterat wavfilen till MP3 och det handlar vÀl om komprimeringen som förstÀrks.

Postat (redigerat)

Jag tycker Ozone Àr ibland de bÀsta mastrings-processorer som finns idag. Den Àr ohyggligt ren och transparent i ljudet - utan motstycke. Det Àr nÀstan för bra ljud, för det Àr lÀtt att överkomprimera. Man hör inte kompressionen förrÀn det överkomprimeras, för den Àr sÄ transparent. EQn Àr fullfjÀdrad till perfektion, Àven ljudmÀssigt. MBit+ ditheringen som enligt min Äsikt Àr vÀrldens bÀsta, kombinerat med dynamisk DC hantering och deras fantastiska limiter som Àr absolut i klass med weiss, sonnox och psp. Nackelen Àr grÀnsnittet som Àr rena mardrömmen, överkontrasterat, smÄ tecken och kontroller, och framförallt överkÀnsliga kontroller.

Men Ozone 4 Àr alldeles runt hörnet, sÄ jag skulle föreslÄ att du vÀntar pÄ den.

Redigerat av Opus99
  • 3 mĂ„nader senare...
Postat

Bumpar den hÀr gamla trÄden.. Har börjat anvÀnda iZotope Ozone 3 och jag mÄste sÀga att jag Àr totalkÀr i den! Otroligt bra! Och vÀldigt bekvÀm att arbeta med. Och snygg. Köttigt bra plugg tycker jag!

Postat

HÄller med om att den Àr riktigt bra, excitern kanske inte hÄller mÄttet men annars har den en hel de bra inbyggda pluggar. Reverbet lÀmnar en del att önska nÀr det gÀller valmöjligheter men det gÄr ÀndÄ att ratta in riktigt snygga rumsljud.

Har haft chansen att fĂ„ prova en av Waves pluginpaket och det slĂ„r Ozone pĂ„ fingrarna vad gĂ€ller kvalitĂ© men Ă€r du ute efter en prisvĂ€rd, billig, lĂ€tthanterlig och snabbrattad masteringsvit sĂ„ Ă€r Ozone helt klart att föredra 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.